۹۵ درصد معابر اصلی بازار تبریز سنگفرش شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار منطقه هشت تبریز گفت: بالای ۹۵ درصد معابر اصلی بازار تبریز که در اولویت ثبت جهانی بود، در دروه فعلی مدیریت شهری تبریز سنگفرش شده است.

علی مدبر در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی در بافت تاریخی شهر، اظهار کرد: اکثر پروژه‌های شهرداری منطقه هشت تبریز انسان‌ محور و در راستای حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی شهر است که در دو سه ‌سال اخیر ۹۴ میلیارد تومان در این حوزه هزینه ‌شده است.

وی افزود: در کنار آن، نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی و در بخش مسیرگشایی و تملک هزینه‌ شده است.

وی افزود: هر اندازه بتوانیم در حوزه توریسم و  جذب گردشگر سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

مدبر اضافه‌ کرد: در این راستا پیاده‌راه و سنگفرش‌ها را در سطح منطقه احداث کردیم و یا در دست اجرا است که از آن جمله می‌توان به شفاییه، میدان کهنه، چهارراه شهید بهشتی، میدان ساعت و سنگفرش آن اشاره کرد که مباحث انسان محوری و پیاده محوری در این پروژه‌ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح‌های مطالعاتی در حوزه انسان ‌محوری، عنوان کرد: طرح مصوب خیابان جمهوری که امسال در بودجه تعریف شده است و مطالعات چند پیاده‌راه از جمله خیابان شریعتی و  آسفالت و سنگفرش و مرمت بافت‌های تاریخی و تملک خانه‌های قدیمی از جمله برنامه‌های شهرداری منطقه هشت در سال جاری است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهردار یادآور شد: تلاش کردیم اولویت امسال را نیز در حوزه انسان‌ محوری قرار دهیم، تا شهرمان همانند دیگر شهرها در جذب گردشگر سهمی اساسی داشته باشد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *