۴۷ هزار واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم سازی شده است

۴۷ هزار واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم سازی شده است

ایسنا/کردستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: ۴۷ هزار واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم سازی شده است.

رضا قادری، امروز سه شنبه (8 تیرماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، با اشاره به اینکه از ۱۲۰هزار واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان احداث و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شد.

وی افزود: ساکنان ۲۰۰ روستا از مجموع یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان تسهیلات مقاوم سازی را به دلیل شبهه سود بانکی دریافت نمی کنند که نیازمند ورود ویژه شورای افتای استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، میزان مقاوم سازی در شرق استان را ۶۰ و در غرب استان ۱۵ تا ۲۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: دلیل این تفاوت همان شبهه شرعی و عدم تمایل مردم برای دریافت تسهیلات بانکی است.

به گزارش ایسنا، امروز سه شنبه 50  واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و نماینده ولی فقیه در کردستان افتتاح و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شد.

این طرح شامل ۱۰ بلوک با مساحت عرصه یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و  اعیانی سه هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که متراژ هر واحد ۶۰ متر مربع است.

از ۵۰ واحد مسکونی، ۱۵ واحد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱ واحد به خانواده‌های داری ۲ معلول و بقیه به اقشار کم‌درامد واگذار شده است.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *