۱۶۱ وسیله بازی در شهربازی‌های استان قزوین مجوز می‌گیرند

۱۶۱ وسیله بازی در شهربازی‌های استان قزوین مجوز می‌گیرند

ایسنا/قزوین مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: ۱۶۱ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های استان بازرسی‌شده و در مرحله دریافت گواهی و مجوز بهره‌برداری است که البته تا زمان دریافت گواهی اجازه بهره‌برداری به آن‌ها داده نمی‌شود، ۲۳ وسیله بازی نصب و مستقر در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان دارای مجوز است.

سیروس صارمی با اشاره به تجهیزات شهربازی‌های استان قزوین، تصریح کرد: چهار شهربازی در استان قزوین توسط کارشناسان اداره کل استاندارد بازرسی‌شده‌اند که عدم انطباق فنی ندارند و صدور پروانه بهره‌برداری برای وسایل و تجهیزات آن‌ها در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: ۱۶۱ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های استان بازرسی‌شده و در مرحله دریافت گواهی و مجوز بهره‌برداری است که البته تا زمان دریافت گواهی اجازه بهره‌برداری به آن‌ها داده نمی‌شود، ۲۳ وسیله بازی نصب و مستقر در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان دارای مجوز است.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان استاندارد استان قزوین، مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: بر اساس قانون بهره‌برداران و صاحبان وسایل بازی مستقر در شهربازی‌ها مکلف به استانداردسازی و دریافت گواهی استاندارد برای وسایل خود هستند چراکه استانداردسازی وسایل و تجهیزات بازی از حوادث احتمالی و بروز خسارات جانی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به پلمب ۹ مورد از وسایل و تجهیزات بازی و سرگرمی موجود در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان در سال جاری گفت: این وسایل دارای نقص عملکرد بوده‌اند و تا زمان تعمیر و دریافت گواهی از شرکت‌های بازرسی و استاندارد شدن اجازه فعالیت نخواهند داشت.

صارمی یادآور شد: مسئولیت هرگونه حادثه ناشی از استفاده، راه‌اندازی و بهره‌برداری از وسایل و تجهیزات فاقد مجوز استاندارد در شهربازی‌ها متوجه بهره‌برداران و متولیان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷ شهربازی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد هشت شهربازی جمع‌آوری‌شده و دیگر وجود ندارند و ۹ شهربازی نیز غیرفعال هستند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *