وبینار «معرفی گرایش حمل‌ و نقل» برگزار می‌شود

وبینار «معرفی گرایش حمل‌ و نقل» برگزار می‌شود

انجمن علمی عـمـران دانشگاه شهید بهشـتی، وبینار «معرفی گرایش حمل‌ و نقل» از سلسله وبینارهای معرفی گرایش‌های ارشد مهندسی عمران را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، رشته‌ حمل و نقل یکی از رشته‌های کاربردی است که ابعاد گوناگونی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و دارای وجه اشتراک زیادی با گرایش راه‌ و ترابری است. موضوعاتی که گرایش حمل و نقل تحت پوشش قرار می‌دهد را می‌توان به طور کلی به چهار دسته‌ حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای تقسیم‌بندی کرد.

در حمل و نقل جاده‌ای بیشتر به مباحثی مثل سیستم‌های حمل و نقل، مطالعه تولید و جذب، توزیع و تفکیک و تخصیص سفر، مکان‌یابی احداث پارکینگ‌ها و کنترل ترافیک و ایمنی ترافیک، تصادفات و ریسک می‌پردازند. در حمل و نقل هوایی و دریایی، برنامه‌ریزی حمل و نقل هوایی و دریایی و طرح فرودگاه‌ها و بنادر را داریم و در حمل و نقل ریلی دانشجویان با طراحی خطوط حمل و نقل ریلی بین‌شهری و درون‌شهری، برنامه‌ریزی ایستگاه‌ها و فواصل زمانی حرکت قطارها مواجه هستند.

هدف در این رشته آموزش مهندسان توانمند برای برنامه‌ریزی‌های حمل و نقل ملی، منطقه‌ای و شهری و طراحی سیستم‌های حمل و نقل شهری و بین‌شهری است.

وبینار «معرفی گرایش حمل ونقل» با سخنرانی دکتر سینا صاحبی ـ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط‌زیست دانشگاه شهید بهشتی، روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه ساعت ۱۷ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت‌نام در این کارگاه به  لینک https://b2n.ir/m36264 مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *