مسئلە اعتیاد و توجە بە راهکارهای درمانی آن از اهداف اصلی مسئولین زندان‌ است

مسئلە اعتیاد و توجە بە راهکارهای درمانی آن از اهداف اصلی مسئولین زندان‌ است

ایسنا/کردستان رئیس زندان مرکزی سنندج گفت: مسئله اعتیاد و توجه به راهکارهای درمانی آن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین زندان در راستای اهدف بازپرورانه و رفع سوء مصرف و سم‌زدایی زندانیان است.

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر از فعالان انجمن NA طی مراسمی در سالن اجتماعات زندان مرکزی سنندج تقدیر شد.
پسندیده در این رابطه اظهار کرد: مسئله اعتیاد و توجه به راهکارهای درمانی آن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین زندان در راستای اهداف بازپرورانه و رفع سوء مصرف و سم زدایی زندانیان است.

وی با اشاره به راهکارهای ابداعی در این مرکز از جمله درمان با بوپرنورفین که در سطح کشور جزء اولین استان‌های اجرای این طرح و به عنوان پایلوت معرفی شده است، عنوان کرد: اقدامات ارزشمندی مجموعه بهداشت و درمان در ارائه راهکارهای ارزشمند پیشگیری و درمان اعتیاد، حاکی از اهمیت قابل توجه مسئولین در زندانهای استان به درمان، ترک و باز اجتماعی کردن زندانیان است.

فتحی مدیر کل زندان‌های کردستان نیز در گفت‌وگو با روابط عمومی در این رابطه گفت: درمان اعتیاد و ارائه مشاوره‌های روان شناختی و اجرای طرح غربالگری افراد در بدو ورود به زندان با اجرای اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح مهارت‌های اساسی زندگی بە صورت ویژه در زندان‌های استان در حال اجرا است که این مهم نشان از توجه ویژه به درمان و مراقبت های بعد از خروج زندانیان است.

فتحی ادامە داد: درمان زندانیان در زمان تحمل حبس با برنامه‌ریزی خوب و پیگیرانه بهداشت و درمان در حال انجام است اما مسئله مهم توجه به مراقبت‌های بعد از آزادی است، باز اجتماعی کردن زندانیان تحت درمان بعد از پایان یافتن دوران تحمل حبس با انجام مشاوره‌های خانوادگی به منظور جلب حمایت خانواده‌ها و تداوم درمان‌های تکمیلی از جمله اقدامات مهمی است که باید در برنامه‌های مراقبت بعد از خروج و بهداشت و درمان قرار گیرد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *