مدیران قضایی از نگرش قدیمی و غیر­شفاف فاصله بگیرند

مدیران قضایی از نگرش قدیمی و غیر­شفاف فاصله بگیرند

ایسنا/خراسان جنوبی رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: باید از نگرش­ قدیمی، غیر­پاسخگو و غیر­شفاف به نگرش هوشمند، پاسخگو و شفاف تغییر جهت دهیم و مدیران قضایی باید از گزارشات و نظرات مردمی استفاده کنند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز ۳ تیر در مراسم تکریم و معارفه رؤسای حوزه‌های قضائی قائن، فردوس، سرایان و خوسف و دادستان خوسف که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت ۷۴ درصدی مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در انتخابات موجب افتخار است و این مسئولیت مدیران برای خدمت و حل مشکلات این مردم را دوچندان می کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اگر قوه قضاییه اصلاح شود کشور اصلاح می شود، افزود: باید تلاش و همت خود را بیشتر کنیم تا وظایف شرعی و قانونی که برعهده ما است را به نحو احسن انجام دهیم.

حمیدی ادامه داد: برای به سرانجام رسیدن تحول در قوه قضاییه نیازمند فعالیت جهادی همه قضات و کارکنان این مجموعه هستیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نگاه درون بخشی را به برون سازمانی تغییر دهیم و باید دولت مشکل بیکاری را برطرف کند، اما ما هم احساس مسئولیت می‌کنیم، تصریح کرد: نباید در قوه قضاییه منفعل باشیم.

وی بیان کرد: دادستان‌های باید مواجه ایجابی و فعال داشته باشند و به استقبال مشکلات و نابسامانی‌های اجتماعی بروند و جرم‌ها و آسیب‌های اجتماعی را کشف کند و مسائل را در متن جامعه دنبال و پیگیری کنند.

حمیدی بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها و امکانات قوه قضاییه برای حل مشکلات تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از امکانات قوه قضاییه به دنبال جرم زدایی از جامعه باشیم.

وی با اشاره به غلبه رویکرد دادخواست‌محور به غلبه رویکرد گسترش‌دهنده عدل و حامی حقوق عمومی و آزادی­‌های مشروع در سند تحول قضایی، بیان کرد: باید از نگرش­ قدیمی، غیر­پاسخگو و غیر­شفاف به نگرش هوشمند، پاسخگو و شفاف تغییر جهت دهیم و مدیران قضایی باید از گزارشات و نظرات مردمی استفاده کنند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت نظارت هوشمند و همه جانبه بر حسن اجرای امور در قوه قضاییه، بیان کرد: بهره مندی از دانش های نوین و فناورانه به جای سیستم های سنتی از دیگر محورهای تحول گرای قوه قضاییه است و خوشبختانه سامانه های متعددی راه اندازی شده است که به شفافیت امور و اجرای سیاست‌های قوه قضاییه کمک می‌کند.

حمیدی به برگزاری دادگاه‌های آنلاین در استان اشاره کرد و گفت: در سه ماه اول امسال هشت هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شد و این استان در برگزاری دادگاه‌های آنلاین رتبه اول کشور را دارد.

در شهرستان قاینات علی اکبر رضایی چهار سال مسوولیت دادگستری این شهرستان را برعهده داشت که از امروز در مرکز استان فعالیت خواهند کرد و حسین وکیل‌زاده معاون قضایی دادگستری شهرستان قاینات که از دانش خوبی برخوردار هستند به عنوان رییس دادگستری این شهرستان معرفی می‌شوند.

در شهرستان فردوس محمود علیمردانی به مدت پنج سال فعالیت کرد که در شهرستان بیرجند از توانشان استفاده خواهد شد و صفرزاده به عنوان رییس حوزه قضایی این شهرستان معرفی می‌شود که سوابق خوبی در استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی دارند.

در شهرستان سرایان نیز مصیب بهمن‌آبادی که حدود پنج سال مسولیت دادگستری را برعهده داشت به عنوان دادستان طبس منصوب شد و مهدی سودمند از همکاران قضایی طبس به عنوان رییس دادگستری سرایان معرفی می‌شود.

همچنین در شهرستان خوسف هاشم شجاع چهار سال مسوولیت دادگستری را برعهده داشت که در مرکز استان فعالیت خواهد کرد و سید مصطفی موسوی فخر به عنوان رییس دادگستری شهرستان خوسف معرفی می‌شود و با جابه‌جایی موسوی فخر از دادستانی، سید مصطفی جلالی به عنوان دادستان خوسف منصوب شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *