مبارزه با رانت در مدیریت شهری قزوین یک مطالبه عمومی است

مبارزه با رانت در مدیریت شهری قزوین یک مطالبه عمومی است

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع معضلات مدیریتی همچنین مبارزه با فساد و رانت در مدیریت شهری یک مطالبه عمومی است، باید درگاه‌های فساد بسته شود در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های دستگاه‌های نظارتی بهره‌مند شد.

فاطمه محمدبیگی امروز ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ در دیدار با منتخبین شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ضرورت تعامل منسجم و پیوسته اعضای شورای اسلامی شهر با نمایندگان استان، گفت: امروز فرصت ایجاد یک پیکره کامل خدمت به مردم و زنجیره منسجم تصمیم‌گیری در سطح استان شکل گرفته است از این روی برگزاری جلسات منظم فی‌مابین بین نمایندگان استان و نمایندگان پارلمان شهری می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات حوزه شهری باشد.

وی بیان کرد: از اعضای شورای ششم خواستار آن هستم که به صورت ویژه از ظرفیت جوانان متخصص، متعهد انقلابی و گام دومی به عنوان موتور پیشران کشور استفاده کنند چراکه گزینه‌های واجد شرایط گام دومی با روحیه جهادی و خدمتگزاری می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مشکلات امروز شهر و استان باشند، بی‌شک در سایه چنین فعالیتی می‌توان در چهار سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه شهر قزوین بود.

این مسئول تصریح کرد: شفافیت لازمه‌ فعالیت مسئولان است لذا ضرورت دارد فعالیت‌های صورت گرفته به صورت منظم به اطلاع مردم برسد تا آن‌ها بدانند که خادمان خود در حال فعالیت و خدمت هستند.

وی افزود: از اعضای شورای شهر قزوین خواهان آن هستم که در انتخاب شهردار قزوین تمام همت خود را به کار بگیرند تا مدیری لایق و جهادی برای این مسند انتخاب شود تا در چهار سال آینده چندین پروژه بزرگ شهری که معضل قزوین نیز هست را حل و به سرانجام برساند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: اَبَر چالش‌های مدیریت شهری باید رصد و شناسایی شود تا برای آن چاره جویی لازم صورت بگیرد. در حوزه عمرانی معضلات مهمی در بافت فرسوده داریم که از جمله آن ضرورت تسریع در بازسازی محله دباغان و امامزاده حسین(ع)، محله هادی آباد و تعیین تکلیف پروژه شهید انصاری است. مدت‌‍هاست با وجود پیگیری‌های صورت گرفته این پروژه‌ها راکد باقی مانده، حالی که این پروژه‌ها اهمیت بسیاری دارد لذا از شورای ششم خواستار به نتیجه رسیدن این پروژه ها در طول چهار سال فعالیتشان هستیم.

وی در ادامه گفت: رفع معضلات مدیریتی همچنین مبارزه با فساد و رانت در مدیریت شهری یک مطالبه عمومی است، باید درگاه‌های فساد بسته شود در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های دستگاه‌های نظارتی بهره‌مند شد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: توجه به اعتقادات و باورهای دینی و فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی همچنین اقدامات فرهنگی مناسب در فضای شهری باید مورد توجه جدی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری جدید باشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم سند چشم اندازی برای ابنیه مهم شهر در حوزه گردشگری قزوین تهیه شود تا در سایه آن شاهد رونق گردشگری در طول چهار سال فعالیت شورای ششم باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و  آبیک در مجلس گفت: متأسفانه امروز وضعیت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به عنوان نماد مذهبی شهر قزوین مناسب و در شأن این امامزاده واجب التعظیم نیست و این پروژه نیاز به توجه ویژه برای بهسازی و مرمت سریع دارد.

محمدبیگی در پایان تأکید کرد: بی‌شک در سایه همکاری بین نمایندگان مجلس با اعضای پارلمان شهری می‌توان شاهد گشایش بسیاری از گره‌های شهری قزوین بود. در این راستا اعلام آمادگی می‌کنم که در کنار دیگر همکارانم پیگیری‌های لازم در سطح کلان و ملی داشته باشیم و با وزرای مربوطه برای تسریع در روند پروژه‌های شهری رایزنی‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *