قطع سهمیه نانوایانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند

قطع سهمیه نانوایانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد با اشاره به تشدید رصد و بازرسی و نظارت‌ها از سطح نانوایی‌های سطح شهرستان گفت:نانوایانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ضمن برخورد،تعطیلی و پلمب و جریمه ،سهمیه آنان قطع خواهد شد چرا که در رابطه با سلامت مردم نمی‌توان بی‌تفاوت بود.

سعید کتابی دوشنبه ۲۸ تیرماه در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با بیان اینکه متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و این خود زنگ خطر برای شهرستان به شمار می‌رود، اظهار کرد: در صورت عادی انگاری شرایط باید منتظر تغییر شرایط شهرستان به وضعیت قرمز باشیم.

وی  با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول آمادگی لازم برای مسدودسازی ورودی و خروجی شهر را در صورت قرمز شدن شرایط شهرستان از هم اکنون داشته باشند، گفت: با توجه به تعطیلی‌های پیش‌رو و شروع پیک پنجم کرونا در کشور، از اسدآبادی‌ها درخواست داریم به مسافرت نروند و پذیرای میهمان از سایر شهرها نباشند و این امر را به فرصت‌های مناسب‌تری موکول کنند.

فرماندار اسدآباد  در ادامه با تأکید بر سوار شدن دو مسافر در صندلی عقب تاکسی‌ها، بیان کرد: با افزایش کرایه‌ها در نرخ جدید تاکسی‌های سطح شهرستان یکی از جمله شرط‌ها برای افزایش کرایه این امر مهم در نظر گرفته شده و در صورت مشاهده با تاکسی داران متخلف برخورد می‌شود.

کتابی همچنین با اشاره به اینکه آموزش‌های حضوری به صورت کامل تعطیل هستند، افزود: هیچ یک از آموزشگاه‌ها اجازه برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده برای دانش‌آموزان را ندارند و در این رابطه سلیقه‌ای و جزیره‌ای عمل کردن هیچ‌گونه توجیهی ندارد و برخورد خواهد شد ،ضمن اینکه مصوبات ستاد کرونا برای همه دستگاه‌ها و ادارات لازم‌الاجراست .

فرماندار اسدآباد در ادامه با تأکید بر برخورد با تردد شبانه خودروها و کاروان‌های عروسی، گفت: روستاهایی که در حال حاضر در رابطه با واکسیناسیون به دلیل تبلیغات منفی دارای استقبال کمرنگی هستند نیاز است بخشداری‌ها با راهکارهای مختلف طی  جلسه‌ای با دهیاران این روستا نسبت به آگاهی‌بخشی اهالی اقدام کنند.

مشکل واکسن در اسدآباد نداریم

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد  هم گفت : در اسدآباد مشکل واکسن نداریم و با عدم این مشکل استقبال از واکسیناسیون در شهرستان به‌ویژه در برخی روستاها در گروه‌های هدف سنین بالا قابل قبول نیست و کم است.

الهام عظیمی اظهار کرد: تاکنون هشت درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند و با واکسنی که در حال حاضر در اختیار داریم می‌توان ۱۲ درصد جمعیت شهرستان را واکسینه کرد، اما متأسفانه به دلیل برخی از تبلیغات سوء و منفی در رابطه با واکسن در برخی از روستاهای شهرستان استقبال بسیار کمرنگ بوده و باید با راهکارهای لازم گروه‌های هدف را به انجام  واکسیناسیون ترغیب و تشویق کرد .

وی با اشاره به ایجاد ایمنی جمعی با انجام واکسیناسیون، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری بوده و به نسبت روزهای گذشته تعداد بیماران سرپایی رو به افزایش قرار دارد که با این وضعیت به‌طور قطع در رنگ‌بندی‌های جدید شرایط شهرستان از نارنجی به قرمز تغییروضعیت خواهد داد.

عظیمی با تأکید مجدد بر ترغیب گروه‌های هدف به‌ویژه افراد سنین بالا به واکسیناسیون  با توجه به در پیش بودن پیک پنجم کرونا، یادآور شد: بهورزان و مراقبین مراکز بهداشت سطح روستاها ضمن اطلاع‌رسانی در رابطه با واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز پیگیر بوده و اطلاع رسانی لازم را دارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *