صدور بیش از ۲۵۰ فقره مجوز صنایع‌دستی در استان زنجان

صدور بیش از ۲۵۰ فقره مجوز صنایع‌دستی در استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در سه‌ ماهه اول امسال قدم‌های مثبتی در زمینه صنایع‌دستی استان زنجان برداشته شد.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند افزود: ۹ کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در رشته­‌های گلیم‌­بافی، البسه محلی، پرده‌بافی، جاجیم‌بافی، مینای ملیله، چرم‌دوزی، سفال­‌سازی، انگشترسازی و … در شهرستان ایجرود، ابهر، سلطانیه و زنجان برگزار شد که زمینه را برای احیای مجدد و باز زنده‌سازی رشته‌های پرده‌بافی و جاجیم‌بافی که جزو رشته‌­های فراموش‌ شده بود، در شهرستان طارم فراهم شد.

وی تصریح کرد: در هفته صنایع‌دستی، مراسم تجلیل از هنرمندان ملیله‌ساز و کارکنان معاونت صنایع‌دستی با اهدای لوح تقدیر به آنان در محل خانه هنرمندان در روز جهانی صنایع‌دستی، تهیه بیلبورد و بنر صنایع‌دستی و نصب آن در میادین مختلف سطح شهر، تهیه بیلبورد و بنر صنایع‌دستی و نصب آن در میدان‌های مختلف سطح شهر، بازدید از کارگاه‌های نمونه زنجان برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: در خصوص شهر جهانی ملیله تصاویر و اطلاعات نقوش ملیله به دو زبان جهت ایجاد بانک نقوش صنایع‌دستی استان جمع‌آوری و از کارگاه‌های تولید ملیله چندین بار بازدید به عمل آمد. همچنین دوره آموزشی مینای ملیله برای ۱۶ استاد پیشکسوت این رشته برگزار شد.

ارجمند عنوان کرد: صدور ۲۲۲ پروانه تولید انفرادی و ۸ کارت صنعتگری، یک جواز تاسیس کارگاهی، ۱۴ فقره مجوز مستقل، ۳ فقره مجوز پشتیبان و ۲۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، از دیگر کارهای انجام‌ شده در این حوزه بود تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه صنایع‌دستی گام بردارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: صادرات چمدانی در سه‌ ماهه اول امسال به ارزش ۱۰۰ هزار دلار صادرات غیررسمی و ۱۵ هزار دلار صادرات رسمی بود و برنامه‌ریزی ما برای آینده این است که در مسیری حرکت کنیم که واسطه‌های صادرات محصولات کم شود و صنعتگران در زمینه فروش محصولات خود به سود بیشتر برسند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *