حذف مانیتورینگ URL فایرفاکس – آیا این یک توسعه برای تماشا است؟

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از قرمزی چندی پیش فایرفاکس معرفی کرد که در حال ارائه جایگزینی به مشتریان در مورد پذیرش یا عدم پذیرش داده های نظارتی از URL های کپی شده است، که در ادامه iOS 17 نظارت بر مصرف کننده از طریق URL ها را مسدود می کند. به نظر می رسد سرعت حذف داده های نظارتی از URL ها در حال افزایش است. مکان این است که همه اینها ادامه دارد و آیا کارآفرینان درگیر خواهند شد؟

آیا ممکن است مسدود کردن پارامترهای نظارت بر URL در شناسایی خصوصی بودن به یک الگو در سراسر صنعت تبدیل شود؟

 

اطلاعیه فایرفاکس

فایرفاکس چندی پیش معرفی کرد که با شروع مرورگر فایرفاکس مدل 120.0، مشتریان می توانند انتخاب کنند که آیا به URL هایی که برای تشکیل پارامترهای نظارتی کپی کرده اند یا نه نیاز دارند یا خیر.

 

هنگامی که مشتریان یک هایپرلینک را برای تکرار انتخاب می‌کنند و روی آن کلیک می‌کنند تا منوی متنی آن را تقویت کند، فایرفاکس اکنون به مشتریان یک گزینه جایگزین می‌دهد که آیا URL را با یا بدون پارامترهای نظارت بر URL که احتمالاً به URL متصل هستند تکرار کنند. .

 

اسکرین شات از منوی متنی فایرفاکس 120

مطابق با اعلامیه فایرفاکس 120:

 

فایرفاکس به ویژگی کاملاً جدید «کپی هایپرلینک بدون نظارت بر وب سایت» در منوی زمینه کمک می کند که تضمین می کند که هایپرلینک های کپی شده اکنون شامل داده های نظارتی نیستند.

 

تمایلات مرورگر برای حفظ حریم خصوصی

همه مرورگرها، همراه با انواع کروم و کروم گوگل، دارای گزینه‌های جدیدی هستند که ردیابی مشتریان آنلاین را برای وب‌سایت‌ها با داده‌های ارجاع‌دهنده تعبیه‌شده در URL زمانی که مشتری از یک وب‌سایت کلیک می‌کند و با آن کلیک برای رفتن خارج می‌شود، سخت‌تر می‌کند. به یک وب سایت دیگر

 

این الگوی خصوصی برای چند سال ادامه داشته است، اما مطمئناً در سال 2020 زمانی که کروم تغییراتی در نحوه ارسال داده‌های ارجاع‌دهنده ایجاد کرد، زمانی که مشتریان برای رفتن به وب‌سایت‌های مختلف روی لینک‌ها کلیک می‌کنند، بسیار قابل توجه شد. فایرفاکس و سافاری با عادات ارجاع دهنده مرتبط اتخاذ شدند.

 

اینکه آیا اجرای فعلی فایرفاکس می‌تواند مخرب باشد یا اینکه تأثیر آن بیش از حد است، جدا از هدف است.

 

سطح این است که آیا کاری که فایرفاکس و اپل برای حفظ حریم خصوصی انجام دادند یک الگو است یا نه، و اینکه آیا این الگو به مسدود کردن اضافی پارامترهای URL ادامه می‌یابد که می‌تواند قوی‌تر از آنچه فایرفاکس چندی پیش انجام داده بود باشد.

 

من از Kenny Hyder، مدیر عامل شرکت تبلیغات آنلاین Pixel Primary درخواست کردم که نظرش را در مورد جنبه مخرب احتمالی کاری که فایرفاکس انجام می دهد و اینکه آیا این یک الگو است یا نه، چیست.

 

کنی پاسخ داد:

 

«این به تنهایی از فایرفاکس که تنها 3 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، مخرب نیست. اگر مرورگرهای استاندارد مختلف لباس شنا را مشاهده کنند، ممکن است باعث اختلال در مدرک تحصیلی محدود شود، هرچند به سادگی از طریق یک کارآفرین بالقوه حل شود.

 

اگر تگ‌های UTM بسیار مزاحم شد و آنها تگ‌های UTM را مسدود کردند، مدتی طول می‌کشد تا همه آن‌ها به آن‌ها توجه کنند. website.com/touchdown/<tag1>/<tag2> و بسیاری دیگر.

 

علاوه بر این، بیشتر کارآفرینان باهوش در حال ادغام راه حل های اثبات آتی برای این موقعیت های واقعی هستند.

 

خیلی چیزها با ادغام‌های عمدتا مبتنی بر پیکسل، اندکی نسبت به نظارت بیشتر مبتنی بر کوکی یا UTM به پایان می‌رسد. هنگامی که به درستی ترتیب داده شوند، واقعاً نظارت و نسبت صحیح بالاتر و بیشتری را ارائه می دهند. بنابراین شناسایی شرکت من، Pixel Primary.”

 

من احساس می کنم بیشتر کارآفرینان آگاه هستند که خصوصی بودن الگو است. افراد خوب قبلاً اقداماتی را برای جلوگیری از تبدیل آن به یک موضوع انجام داده اند، در حالی که با این وجود به خصوصی بودن مصرف کننده احترام می گذارند.

 

برخی از پارامترهای URL قبلاً تحت تأثیر قرار گرفته اند

برای افرادی که در حاشیه اتفاقات مرورگرها و خصوصی بودن هستند، ممکن است باعث شوک شود که برخی از پارامترهای نظارتی قبلاً تحت تأثیر اقداماتی که برای محافظت از حریم خصوصی مصرف کننده است، قرار گرفته اند.

 

جاناتان کایرو، مهندس گزینه‌های اصلی در Elevar به اشتراک گذاشت که در حال حاضر مقدار محدودی از نظارت بر داده‌های مرتبط از URL‌ها حذف شده است.

 

با این حال، او به‌علاوه تعریف کرد که محدودیت‌هایی برای حذف بسیاری از داده‌ها از URL‌ها وجود دارد، زیرا نتایج مضر بعدی باعث شکست عملکرد جستجوی خالص حیاتی می‌شود.

 

جاناتان تعریف کرد:

 

«تا به امروز، ما شاهد یک الگوی انتخابی هستیم که در آن برخی از پارامترهای URL، مانند «fbclid» در جستجوی غیرعمومی سافاری، ناپدید می‌شوند، در حالی که برخی دیگر، معادل «ttclid» TikTok، باقی می‌مانند.

 

پیش‌بینی می‌شود که پارامترهای UTM باقی بمانند، زیرا آنها بر تقسیم‌بندی مصرف‌کننده کمی تمرکز دارند تا نظارت بر افراد خاص، به شرطی که طبق فرض استفاده شوند.

 

فکر از بین بردن کامل همه پارامترهای URL غیرقابل باور به نظر می رسد، زیرا عملکردهای کلیدی در تعداد کمی از وب سایت ها، همراه با ارائه دهندگان بانکی و قابلیت های جستجو را مختل می کند.

 

چنین انتقال شدیدی می تواند باعث شود که مشتریان به مرورگرهای مختلف تغییر دهند.

 

با این حال، اگر فقط برخی از پارامترها از بین بروند، این فرصت برای کارآفرینان وجود دارد که از بقیه پارامترها برای نظارت بر عملکردها استفاده کنند.

 

این موضوع این پرسش را مطرح می‌کند که آیا شرکت‌هایی مانند اپل، متوقف کردن چنین استفاده‌ای را به عهده خواهند گرفت یا خیر.

 

صرف نظر از این، حتی در شرایطی که همه پارامترها در جای خود قرار نمی گیرند، با این وجود مسیرهای جایگزینی برای انتقال کلیک روی شناسه ها و داده های UTM به وب سایت ها وجود دارد.

 

براد ردینگ از Elevar در رابطه با تأثیر مخرب ناشی از حذف بیش از حد داده های نظارت URL موافقت کرد:

 

با این وجود، ممکن است مقدار زیادی از عملکرد وب اولیه وجود داشته باشد که به پارامترهای سؤال، معادل ورود به سیستم، بازنشانی رمز عبور، و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد، که با موفقیت مانند پارامترهای URL در یک مسیر URL کامل هستند.

 

بنابراین تصور می‌کنیم که سرکوب خصوصی‌سازی با مسدود کردن اسکریپت‌های نظارتی، کوکی‌های تولید شده از آن‌ها و مهارت آن‌ها در مشاهده فعالیت‌های مصرف‌کننده توسط مرورگر، روی ردیاب‌های شناخته‌شده ادامه می‌یابد.

 

همانطور که این افزایش می یابد، اتکا به تولیدکنندگان برای شخصی کردن اولین مجموعه دانش گردهمایی اجتماعی و ایجاد ترجیحات رضایت تا سطح کاربر (در مقایسه با جلسات بیشتر) ممکن است مهم باشد تا به آنها اجازه دهد شکاف های دانش تبدیل را به همراهان تبلیغاتی خود پر کنند. مرورگر یا ماشین.»

 

آینده نظارت، حریم خصوصی و آنچه کارآفرینان باید پیش بینی کنند

Elevar فاکتورهای خوبی را در مورد اینکه مرورگرها تا چه حد می توانند پیش بروند، در مورد نحوه مسدود کردن آنها افزایش می دهد. پاسخ آنها مبنی بر اینکه تولیدکنندگان این وظیفه را دارند که اولین مجموعه دانش گردهمایی اجتماعی خود و روش های مختلف را برای انجام تجزیه و تحلیل بدون به خطر انداختن حریم خصوصی مصرف کننده شخصی کنند.

با توجه به تمام دستورالعمل‌های قانونی حاکم بر حریم خصوصی و نظارت بر وب که در سرتاسر جهان وضع شده‌اند، به نظر می‌رسد که خصوصی بودن یک الگو خواهد بود.

 

با این وجود، در این سطح از زمان آن، توصیه این است که نظارت بر میزان پیشرفت مرورگرها را حفظ کنید، اما انتظاری وجود ندارد که مشکلات از کنترل خارج شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *