جیم کری انتخاب اصلی برای ایس ونتورا نبود

 

به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده اگر بخواهید از کسی که سگش را در خیابان راه می‌دهد بپرسید که فیلم مورد علاقه‌شان از جیم کری چیست، احتمال زیادی وجود دارد که Ace Ventura: Pet Detective وارد گفتگو شود. تقریباً خنده دار است که ببینیم Ace Ventura: Pet Detective به یک مورد محبوب طرفداران محبوب تبدیل شده است، زیرا فیلم در زمان اکران اولیه مورد توجه منتقدان قرار گرفت، اما این مانع از تبدیل شدن فیلم به یک طنز پلیسی ضد شورش نشد. لعنت به نقدها، Ace Ventura: Pet Detective حتی الهام بخش یکی از عجیب ترین فرنچایزهایی بود که تا به حال ساخته شده است، با دنباله مستقیم Ace Ventura: When Nature Calls، فیلم خانوادگی عجیب و غریب مستقیم به ویدئو، Ace Ventura Jr.: Pet. کارآگاه، و حتی یک مجموعه انیمیشن کمتر شناخته شده با عنوان Ace Ventura: Pet Detective. آمازون حتی اعلام کرد که Ace Ventura 3 در سال 2021 در حال توسعه است.

کاملاً واضح است که چه بخواهیم چه نخواهیم، ایس ونتورا یک نماد کمدی است و بیشتر آن به لطف اجرای فوق‌العاده‌ای از جیم کری است. با این اوصاف، اگر به شما بگوییم که کری اولین انتخاب برای ایفای چنین شخصیت نمادینی نبود، چه؟ انتخاب اصلی برای این نقش نیز یک شخصیت افسانه‌ای در دنیای فیلم‌سازی کمدی است، اما سبک کمدی او از نظر نجومی با بداهه‌پردازی‌های وحشیانه‌ای که کری به آن شهرت دارد، متفاوت است.

 

ریک مورانیس «ایس ونتورا: کارآگاه حیوانات خانگی» را رد کرد

انتخاب اصلی برای ایفای نقش Ace Ventura، نماد کمدی دهه 80 و 90 ریک مورانیس بود. فعالیت حرفه ای این بازیگر و کمدین محبوب در برنامه کمدی SCTV کانادا آغاز شد و این تازه شروع یک حرفه باورنکردنی در زمینه سرگرمی بود. می توان استدلال کرد که صعود مورانیس به سوپراستار شدن زمانی آغاز شد که او در نقش لوئیس تالی در فیلم شکارچیان ارواح بازی کرد، با سبک خاص کمدی ناهنجار و خنده دارش که در وکیلی که توسط یک سگ اهریمنی تسخیر می شود می درخشد. نقش‌های نمادینی که مورانیس در ادامه به ایفای نقش می‌پردازد را نمی‌توان دست کم گرفت. سی کرلبورن ما در فروشگاه کوچک وحشت، کلاه تاریکی در توپ های فضایی، وین سالینسکی در عسل، بچه ها را کوچک کردم، ناتان هافنر در پدر و مادر شدن، و بارنی کوپر اسمیت در بهشت آبی من، تنها برخی از نقش های قابل توجهی هستند که مورانیس تا حد کمال بازی کرد.

دلیل دقیقی که مورانیس این قسمت را رد کرد به صراحت مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که مورانیس در مورد پروژه هایی که پذیرفته بود، با توجه به جایی که در زمان حرفه و زندگی شخصی خود بود، گزینشگرتر بود. همانطور که بسیاری از طرفداران مورانیس احتمالا می دانند، آن بلسکی، همسر پنج ساله این بازیگر و کمدین، در سال 1991 بر اثر سرطان سینه درگذشت. مورانیس تا سال 1997 به حضور در پروژه های لایو اکشن ادامه داد، زمانی که تصمیم گرفت از فیلم بلند کناره گیری کند. بازیگری برای بزرگ کردن دو فرزندش به گفته خود مورانیس در سال 2015 در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر، او تماس درستی برای استراحت داشت:

 

“من از آن زمان به حضور در خانه با چند بچه کوچک رفتم، که سبک زندگی بسیار متفاوتی است. اما برای من مهم بود. مطلقاً از هیچ چیز پشیمان نیستم. زندگی من فوق العاده است.”

 

با توجه به توسعه بازی Ace Ventura: Pet Detective در سال 1994، بین مرگ آن بلسکی و وقفه نهایی بازیگر، ممکن است بر تصمیم مورانیس برای بازی در این نقش تأثیر گذاشته باشد. این یا می تواند دلیلی به سادگی و بی خطر بودن مورانیس باشد که با فیلمنامه ارتباط برقرار نمی کند، احساس نمی کند که مناسب نقش است، یا صرفاً دچار تضاد برنامه شده است. یک نامزد احتمالی برای تضاد برنامه ممکن است بازسازی لایو اکشن The Flinstones باشد که در همان سال با بازی Ace Ventura: Pet Detective منتشر شد. مورانیس در نقش بارنی رابل در فیلم تولید شده توسط «استیون اسپیل راک» ایفای نقش می‌کند، و با توجه به اینکه The Flintstones یک فرنچایز معتبر است که در آن Ace Ventura: Pet Detective یک ایده کاملاً جدید بود، که ممکن است به عنوان انتخاب شغلی مطمئن‌تری تلقی شود. .

 

«ایس ونتورا: کارآگاه حیوانات خانگی» کارنامه کمدی جیم کری را راه اندازی کرد

ریک مورانیس یک بازیگر و کمدین با استعداد به دور از راز است، اما احتمالاً چیز خوبی است که نقش آس ونتورا به جای او به جیم کری رسید. در حالی که Ace Ventura: Pet Detective احتمالاً تغییرات زیادی را در طول ساخت خود تجربه کرده است، همانطور که تقریباً در مورد هر فیلم بلندی رخ می دهد، روشی که شخصیت در فیلم نهایی به تصویر کشیده می شود با نقاط قوت مورانیس مطابقت ندارد. احتمال زیادی وجود دارد که نسخه مورانیس از این شخصیت به شدت با دیوانگی برونگرا و صریح بازی جیم کری متفاوت باشد.

وقتی صحبت از کری شد، بازیگر و کمدین افسانه ای بخش زیادی از فعالیت حرفه ای خود را مدیون موفقیت بازی در فیلم Ace Ventura: Pet Detective است. این یکی از اولین نقش‌های اصلی او بود و بعد از انتشار آن، کری در فیلم‌های ضربه‌ای پشت سر هم بازی کرد. در همان سالی که Ace Ventura: Pet Detective اکران شد، The Mask و Dumb and Dumber وارد سینما شدند. این یک فیلم پرفروش است که اکثر بازیگران برجسته فقط می توانند رویای آن را داشته باشند و شاید بدون Ace Ventura: Pet Detective امکان پذیر نبود. در مجموع به نظر می رسد که هم جیم کری و هم ریک مورانیس تصمیمات درستی برای زندگی و حرفه خود گرفته اند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *