تکریم میهمانان حضرت رضا(ع) از رئوس برنامه‌های آستان قدس رضوی است

تکریم میهمانان حضرت رضا(ع) از رئوس برنامه‌های آستان قدس رضوی است

  تولیت آستان قدس رضوی گفت: تکریم زائران و میهمانان حضرت رضا(ع) فارغ از ملیت، قومیت، فرهنگ و مذهب از رئوس برنامه‌های این آستان مقدس است.

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در مراسم افتتاحیه زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه که با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) را امری پسندیده و توصیه ‌شده معرفی و اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که موفق به احداث بیست‌وسومین مجتمع بین‌راهی آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه برای خدمت‌رسانی به مهمانان حضرت رضا(ع) شدیم.

وی اضافه کرد: این زائرسرا به زائرانی که از کشور پاکستان با رنج و مشقت فراوان برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) وارد ایران می‌شوند، خدمت‌رسانی خواهد کرد. امروز این زائرسرا با امکانات رفاهی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی به بهره‌برداری می‌رسد تا زائران این کشور در این مجتمع خستگی‌ راه را از تن بزدایند و با انرژی مضاعف برای تشرف به مشهد مقدس ادامه مسیر دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این مجتمع بین‌راهی با همت آستان قدس و همکاری مسئولان استان سیستان و بلوچستان احداث شده، تصریح کرد: در تکریم زائران حضرت رضا(ع) ملیت، قومیت، زبان، فرهنگ، مذهب، فقیر و غنی بودن زائر برای آستان قدس رضوی تفاوتی ندارد و هرکسی در زائرسرای امام رضا(ع) پا می‌گذارد مهمان ولی و حجت خدا بوده و تکریم او به بهترین نحو وظیفه ما است.

مروی با تأکید بر اینکه خادمان رضوی باید در نهایت کرامت و بزرگواری خدمتگزار زائران باشند، گفت: خادم‌یاران رضوی استان سیستان و بلوچستان که عهده‌دار اداره این زائرسرا هستند باید خدمت در این مکان مقدس را همچون خدمت در حرم امام رضا(ع) بدانند. هیچ تفاوتی میان خدمت در این زائرسرا با حرم مطهر نیست، اینجا نیز همانند بارگاه ملکوتی رضوی زائران و مهمانان حضرت رضا(ع) قدم می‌گذارند و بستر خدمت به زائران در این مکان نیز همچون حرم مطهر فراهم است.

وی ضمن توصیه به خادم‌یاران رضوی برای مغتنم شمردن فرصت کم‌نظیر خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) و تلاش برای بهره‌مندی از روحانیت این توفیق الهی تصریح کرد: خدمت به زائران حضرت رضا(ع) توفیقی بزرگ و کرامتی عظیم از سوی پروردگار متعال است که برخوردار شوندگان از آن باید پیوسته شاکر این نعمت باشند و همواره حضرت رضا(ع) را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خادمیاران رضوی باید مراقب باشند که خدمت در این زائرسرا به امری عادی مبدل نشود و همواره تلاش کنند تا زائران حضرت رضا(ع) در بیان و عمل در نهایت احترام مورد تکریم قرار بگیرند. زائرسراء میرجاوه باید به‌گونه‌ای اداره شود که مردم منطقه نیز از امکانات آن بهره‌مند شوند. باید شرایطی فراهم شود که در کنار زائران، مجاوران این مکان مقدس نیز از امکانات این زائرسرا بهره‌‎مند شوند.

وی با بیان اینکه زائرسرای امام رضا(ع) در منطقه مرزی میرجاوه ظرفیت میزبانی از ۳ هزار نفر را به‌طور هم‌زمان دارد، عنوان کرد: خدمت به زائران بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) از رئوس برنامه‌های آستان قدس رضوی است، لذا خدمت‌رسانی به زائران را از مبدأ تا مقصد به میزان امکانات و مقدورات وظیفه خود می‌دانیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی مروی گفت: آستان قدس رضوی خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را تنها محدود به حرم مطهر و صحن و سرای رضوی نمی‌داند و تا آنجا که مقدور باشد برای زائران عزیز امکانات و مجتمع‌های میان راهی فراهم خواهیم ساخت تا از امکانات اولیه رفاهی بهره‌مند باشند.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *