توسعه اقتصادی خانواده‌ها در گرو ازدواج به‌موقع است

توسعه اقتصادی خانواده‌ها در گرو ازدواج به‌موقع است

ایسنا/یزد معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوان استان یزد، گفت: توسعه اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها در گرو ازدواج به موقع و آسان است.

«اعظم السادات امامی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ترویج فرهنگ ازدواج آسان را یکی از الزامات توسعه فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: اگر ازدواج آگاهانه صورت نگیرد، پایدار نخواهد بود و در نتیجه، آمار طلاق زیاد شده و هنگامی که طلاق زیاد می شود، جامعه نسبت به ازدواج بد بین خواهد شد.

وی وجود سنت‌های نادرست همچون مهریه و جهزیه زیاد را از جمله عوامل بازدارنده در ترویج فرهنگ ازدواج آسان عنوان کرد و افزود: گسترش فرهنگ ازدواج آسان بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در سنین ازدواج نیازمند عزمی ملی و همگانی است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان این‌که به تأخیر انداختن سن ازدواج دلایل نادرست برای انجام ندادن این مهم را افزایش می‌دهد و نتیجه‌ای جز عقب ماندگی فرهنگی برای جامعه ندارد، گفت: مباحث اقتصادی تنها مانع ازدواج نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر کیفیت در امر ازدواج، باید به کمیت هم دقت نمود چرا که تعداد زیادی از جوانان هستند که در صورت غفلت به سن تجرد قطعی خواهند رسید.

امامی توسعه و گسترش اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها را در گروی ازدواج به موقع و آسان دانست و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر سن ازدواج بین جوانان در حال افزایش است و این امر باید هرچه سریع‌تر، ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: مشاوران ازدواج از برخی از رسانه‌ها گلایه‌مند هستند چرا که معتقدند برخی رسانه‌ها اقدامات صورت گرفته در زمینه گسترش ازدواج را بی‌اثر می‌کنند.

امامی در پایان ورود دستگاه‌های فرهنگی و برنامه‌ریز جوانان را به مقوله ازدواج آسان ضروری خواند و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان برای ساماندهی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، امری حائز اهمیت و موثر است.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *