برگزاری رویداد ملی «کیژان» در قزوین

برگزاری رویداد ملی «کیژان» در قزوین

ایسنا/قزوین دبیر برگزاری رویداد ملی «کیژان» گفت: با توجه به خلأ پوشاک ایرانی- اسلامی برای دختران ۱۲ تا ۱۸ سال و عدم طراحی پوشاک در این حوزه تصمیم گرفتیم استارت آپی با عنوان لباس اجتماع دختران با نام «کیژان» را برگزار کنیم؛ علاقه‌مندان از یک تیر تا ۶ مرداد می‌توانند آثار و ایده‌های خود را به آدرس http://jdqazvin.ir/roban/ ارسال کنند.

سعید تاسا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد سال ۹۹ مجوز مرکز نوآوری طراحی لباس به نام «روبان» گرفت؛ مراکز نوآوری و شکوفایی اهدافشان در این است که ایده و طرح‌های جدید را به خدمت گرفته و به محصول جدید تبدیل کنند که مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهی خط مقدم این مراکز هستند.

وی ادامه داد: تغییر نگاه نوآورانه و کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی کشور ایجاد شده است؛ در حوزه پژوهش و فناوری به رویدادها و استارت‌آپ‌ها توجه ویژه‌ای شده است و مراکز فناوری با برگزاری رویدادهای شتاب باید به دنبال جذب ایده، محصولات و خدمات نوآورانه باشند.

دبیر برگزاری رویداد ملی «کیژان» تصریح کرد: در جهاددانشگاهی در حوزه پوشاک دارای سابقه فعالیت یک دهه‌ای بوده و این مرکز با برند ایرانی- اسلامی شناخته شده است و تصمیم گرفتیم این ایده و توان را در حوزه تجاری‌سازی و بازار وارد کنیم که اولین اقدام برگزاری استارت‌آپ‌هاست.

وی بیان کرد: سال گذشته اولین استارت‌آپ را با نام «روبان» با محوریت لباس اجتماعی و تغییرات ارگونومی پوشش مشاغل در دوران کرونا برگزار کردیم که از هفت استان ۹۲ اثر دریافت شد، سه پیش رویداد و یک رویداد نهایی برگزار شد و ۱۵ اثر انتخاب شدند که به سه هسته نوآورانه تبدیل و در مرکز نوآوری روبان مستقر شدند.

تاسا اشاره کرد: ازآنجایی‌که باید خروجی و محصولات هسته‌های نوآورانه مورد رضایت بازار و جذب سرمایه‌گذار باشد حداقل سالانه ۲ استارت آپ برگزار می‌کنیم تا بتوانیم جذب سرمایه‌گذار را برای علاقه‌مندان فراهم کنیم.

وی تشریح کرد: با توجه به خلأ پوشاک ایرانی- اسلامی برای دختران ۱۲ تا ۱۸ سال و عدم طراحی پوشاک در این حوزه تصمیم گرفتیم استارت آپی با عنوان لباس اجتماع دختران با نام «کیژان» را برگزار کنیم؛ علاقه‌مندان از یک تیر تا ۶ مرداد می‌توانند آثار و ایده‌های خود را به آدرس http://jdqazvin.ir/roban/ ارسال کنند.

دبیر برگزاری رویداد ملی «کیژان» متذکر شد: این استارت آپ در راستای بومی‌سازی پوشاک ایرانی و با الهام گرفتن از طبیعت در ۲ بخش طراحی دوخت و استفاده از تکنیک پارچه‌سازی بوده و در نهایت به دنبال دریافت طرح‌ها و لباس‌های شیک برای دختران ایران زمین است.

وی با تأکید بر اینکه این استارت‌آپ در سطح ملی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در تمامی مراکز آموزشی انجام شده است و امیدواریم شاهد برگزاری یک رویداد علمی، تخصصی و کاربردی در این حوزه باشیم.

تاسا اضافه کرد: این استارت آپ با مجوز معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علمی- کاربردی برگزار خواهد شد و سازمان‌هایی همچون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اتاق بازرگانی قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک علم و فناوری، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز منش جهاددانشگاهی از حامیان این استارت آپ هستند.

وی گفت: ضمن تخصیص فضای کار اشتراکی در مرکز نوآوری و شکوفایی روبان به نفرات برگزیده، ارائه خدمات تبلیغات، تجاری‌سازی و بازاریابی مرکز منش و حمایت‌های مالی سرمایه‌گذاران، به نفرات برتر جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

دبیر برگزاری رویداد ملی «کیژان» در پایان یادآور شد: از همه علاقه‌مندان در حوزه طراحی و دوخت لباس دعوت می‌شود با مراجعه به آدرس http://jdqazvin.ir/roban/ در این رویداد مهارتی شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *