باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت: از صبح چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و افزایش سرعت وزش باد، یخبندان شبانه و گردوخاک برخی مناطق سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش این باد شدید و کاهش دما شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون و مناطق مرکزی و نوار شرقی و غرب استان را دربر می گیرد.

وی افزود: مهمترین پیامدهای نفوذ توده هوای سرد و وزش بادهای سرد شمالی در مناطق درگیر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش محسوس دما و یخبندان موقتی شبانه در مناطق مرکزی استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شرایط پیش رو سبب افزایش مصرف حامل های انرژی می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از خسارت های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضرور، تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه های گرمایشی برای گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیورو، تخلیه آب سامانه های آبیاری تحت فشار و کنترل ضد یخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می شود.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *