الجزایر سفیرش را از رباط فراخواند

الجزایر سفیرش را از رباط فراخواند

در پی تنش در رابط دو کشور، وزارت امور خارجه الجزایر سفیر خود در رباط را برای رایزنی فراخواند و اعلام کرد که “انجام اقدامات بیشتر را منتفی نمی‌داند”.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که “این اقدام به دلیل عدم پاسخ مثبت و توضیحی مناسب از طرف مراکش پس از اقدام نماینده این کشور در سازمان ملل در جلب حمایت از استقلال منطقه قبایل الجزایر است.

در این بیانیه آمده است: نیاز مبرمی وجود دارد که مراکش برای روشن کردن موضع نهایی خود در مورد اظهارات سفیرش در نیویورک اقدام کند.”

در بیانیه مذکور آمده که “انجام اقدامات دیگر نیز منتفی نیست”.

روز شنبه وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت دیپلماتیک مراکش در نیویورک سند رسمی را در میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد توزیع کرد که در آن حمله خصمانه‌ای را علیه الجزایر با حمایت صریح از حق تعیین سرنوشت مردم منطقه قبایل که به گفته وی در معرض “طولانی‌ترین اشغال خارجی” قرار گرفته‌اند، به راه انداخت.

این وزارتحانه افزود: اظهارات سفیر مراکش با اصول و توافق نامه‌ها درباره روابط الجزایر و مراکش و قوانین بین المللی مغایرت دارد. ما این انحراف خطرناک را محکوم می‌کنیم. در سایه این وضعیت الجزایر حق دارد خواهان توضیح موضع رسمی و نهایی مراکش درباره این حادثه خطرناک شود.

بعد از انتقادات رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در نشست کشورهای جنبش عدم تعهد از مراکش به دلیل نزاع صحرای غربی، سفیر مراکش خواهان حمایت از تعیین سرنوشت منطقه قبایل الجزایر شده بود که به گفته وی تحت استعمار الجزایر است. وی از اظهارات لعمامره درباره دفاع از تعیین سرنوشت ساکنان صحرای غربی انتقاد کرده و گفته بود: مردم قبایل که از طولانی‌ترین اشغال بیگانه رنج می‌برند بیش از هر مردم دیگری حق تعیین سرنوشتشان را دارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *