افزایش ورودی پرونده به محاکم در سال‌جاری

افزایش ورودی پرونده به محاکم در سال‌جاری

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال حجم ورودی پرونده به محاکم استان افزایش یافت.

بنا به اعلام روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در جلسه شورای معاونان دادگستری استان زنجان، اظهار کرد: اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه در استان با جدیت و با روحیه انقلابی و جهادی اجرا خواهد شد و اجرای ۱۰ دستور ریاست قوه قضاییه از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه اولویت‌ها در دوره جدید قوه‌ قضاییه که دوره تحول و تعالی بوده و متفاوت‌تر از دوره پیشین است، افزود: پیاده کردن و اجرای دقیق سیاست‌های قوه قضاییه و اثرگذاری آن در گرو هم‌فکری و همراهی همه مسئولان مجموعه دستگاه قضایی استان، محقق خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای عدالت و ارائه خدمت به مراجعان نباید صرفاً به وقت اداری معطوف شود، ادامه داد: با توجه به حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم استان، نیازمند صرف زمان بیشتر حتی بعد از وقت اداری برای رسیدگی به پرونده‌ها هستیم، البته در برخی مجموعه‌ها این امر انجام می‌شود که انتظار ما آن است که همه شعب به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم استان در سه ماهه نخست سال‌جاری افزایشی بوده است، تصریح کرد: در این حوزه نیازمند بررسی و آسیب‌شناسی برای یافتن دلیل این افزایش هستیم که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان بایستی با جدیت به این موضوع ورود کند و این امر نیز با خروجی مثبت همراه باشد.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه اولویت دادگستری استان، کنترل پرونده‌های وارده به محاکم است، خاطرنشان کرد: اهتمام و توجه بر امر نظارت و کنترل ورودی پرونده‌ها و اینکه پرونده‌ای بدون تصمیم وجود نداشته باشد و فرآیند رسیدگی طولانی نشود و حق مردم تضییع نشود؛ رویکردی لازم و ضروری است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *