افتتاح ۲۰۰ طرح اقتصادی و تولیدی تا ۹۰ روز آینده

افتتاح ۲۰۰ طرح اقتصادی و تولیدی تا ۹۰ روز آینده

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: طی ۹۰ روز آینده ۲۰۰ پروژه و طرح اقتصادی و ‌تولیدی به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدسعید شاهرخی پنجشنبه ۳ تیرماه در شورای اداری استان همدان،اظهار کرد: برنامه راهبردی توسعه استان تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین شده و بر اساس آن فعالیت‌هایی در تمام حوزه‌ها تا ۹۰ روز آینده بدون تأخیر عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: مسیر توسعه استان براساس این برنامه به طور کامل، دقیق و کارشناسانه ریل‌گذاری شده است، همچنین در این برنامه مسیر توسعه استان در سال‌های پیش‌ِرو نیز ترسیم شده است.

شاهرخی هدف دولت منتخب را همانند دولت فعلی خدمت به مردم دانست و افزود: معیشت، اشتغال، حمایت از تولید و دوری از جناح بندی‌های سیاسی اساس کار دولت برگزیده است و سیاست دولت تدبیر و امید نیز به همین شکل بود.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال‌جاری دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه برای استان همدان تعریف شده است که با تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تحقق یافت، خاطرنشان کرد: طی هشت سال گذشته خدمات گسترده‌ای در استان انجام شد، به عنوان نمونه در هفت سال گذشته سه سد در استان همدان احداث و عملیات ساخت دو سد دیگر نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اگر سدهایی مانند کلان، سرابی، نعمت‌آباد احداث نمی‌شد با وجود خشکسالی در تأمین آب مصرفی دچار مشکل می‌شدیم، همچنین راه‌آهن همدان-تهران در دولت فعلی تکمیل و بهره‌برداری شد وخط آهن همدان – سنندج هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و اتصال راه آهن همدان به ملایر نیز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به احداث منطقه ویژه اقتصادی سامن، اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ هکتار زمین نیز برای منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در نظر گرفته شده و مجوز تأمین برق و آب آن صادر شده است.

به گفته وی طی هشت سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی برای استان همدان تعریف شده است و در حال حاضر این استان یک کارگاه بزرگ عمرانی است.

شاهرخی با اشاره به اینکه فاضلاب به یک معضل جدی در همدان تبدیل شده بود، گفت: با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردی، تصفیه‌خانه همدان ساخته شده است و سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: خروجی پساب این تصفیه‌خانه تحویل نیروگاه مفتح می‌شود و آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی هگمتانه را نیز تأمین می‌کند، از طرفی آب مورد نیاز پتروشیمی ابن‌سینا از خروجی پساب این تصفیه‌خانه تأمین می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در تخصیص بودجه، پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت هستند و پروژه جدیدی تعریف نخواهیم کرد، تصریح کرد: سال گذشته عملیات ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان در استان کلنگ‌زنی شد و سپس به سه هزار واحد افزایش یافت و در حال حاضر دو هزار واحد آن آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار پروژه به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در مناطق مختلف استان همدان درحال اجراست که تلاش خواهیم کرد در ماه‌های آینده تکمیل شوند.

شاهرخی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های فعال کشور است و شاخص‌های توسعه قابل قبولی نسبت به دیگر استان‌ها دارد، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ یکی از پاک‌ترین، سالم‌ترین و بی‌طرفانه‌ترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی در سطح کشور و استان بود و در فضایی امن و سالم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی در استان همدان برای انتخابات وجود داشت، افزود: ۲۹ هزار نفر وظیفه برگزاری این انتخابات را در استان همدان برعهده داشتند.

استاندار همدان در پایان یادآور شد: نباید به مشارکت ۴۸ درصدی مردم در انتخابات قانع باشیم و باید طوری عمل کنیم تا با تقویت سرمایه اجتماعی، شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات بعدی باشیم.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *