افتتاح خوابگاه ورزشی دانش‌آموزان در شهرکرد

افتتاح خوابگاه ورزشی دانش‌آموزان در شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری خوابگاه فرهنگ سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد با حضور مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و چند تن از مسئولان استانی امروز افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، خوابگاه فرهنگ سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد با حضور مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، استاندار چهارمحال و بختیاری و چند تن از مسئولان استانی امروز افتتاح شد، در پایان این آیین، اقلام و تجهیزات ورزشی در قالب کاروان مهر نشاط به شهرستان‌ها و مناطق ۱۷‌گانه استان ارسال شد.

اقبال عباسی- استاندار چهارمحال و بختیاری ۲۸ تیرماه در آیین افتتاحیه خوابگاه فرهنگ سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد با بیان اینکه مدارس، پایه و اساس سیر تکاملی افراد جامعه به‌حساب می‌آیند، اظهار کرد: مدارس در نظام آموزشی کشور نقش مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تربیت بدنی به‌عنوان تامین‌کننده سلامت افراد جامعه است تا انسان‌های سالم و شاداب را تحویل جامعه دهد.

چهارمحال و بختیاری میزبان ۱۶ هزار ورزشکار دانش‌آموز در سال گذشته بوده است

در ادامه خدایار قاسم‌پور-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ساخت مجموعه ورزشی شهدا در استان از سال ۶۷ کلید خورده است، افزود: خوابگاه فرهنگ ظرفیت پذیرش ۲۴۰ نفر را دارد و شامل ۱۰ سوئیت و ۳۰ اتاق است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در توریسم و اقتصاد ورزش به‌عنوان اردوبام شناخته شده است، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶ هزار دانش‌آموز برای مسابقات ورزشی به استان سفر کردند و یکی از منابع پایدار درآمدی در استان شناخته شده است.

قاسم‌پور به دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: همزمان چهار زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌های بروجن، ناحیه یک شهرکرد،  فارسان و کیار افتتاح خواهد شد و با افتتاح این چهار زمین ورزشی، تعداد زمین‌های ورزشی به ۱۰ مورد می‌رسد.

نقش مولدسازی مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز برای چهارمحال و بختیاری

در ادامه آیین فرحناز قائدامینی-مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز جزو بی‌نظیرترین مجموعه‌های ورزشی کشور است، اظهار کرد: این مجموعه ظرفیت بی‌بدیل و ارزشمند در شناسایی استان به همه کشور است و نقش مولدسازی دارد.

وی درخصوص اقدامات ورزشی انجام‌شده در چهارمحال و بختیلری، تصریح کرد: تجهیز و راه‌اندازی ۲۳ کلاس ورزشی، اجرای ۴۰۶ پروژه مدرسه پویا و چمن مصنوعی، توزیع بسته‌های ورزشی برای نیروهای تربیت بدنی و از جمله اقدامات ورزشی آموزشی توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی در قالب کاروان تحرک و پویایی، رشد ۱۰۰ درصدی تجهیز اتاق‌های بهداشت و بهسازی سرویس بهداشتی ۷۰ مدرسه در ایام کرونا از جمله اقدامات انجام‌شده آموزش و پرورش استان در حوزه ورزش طی دو سال اخیر است.

۱۰ سالن ورزشی در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است

در پایان این برنامه کامران رهی- مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احداث ساختمان ورزشی خوابگاه فرهنگ سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد از سال ۹۰ آغاز شده است، اظهار کرد: برای ساخت این مجموعه، حدود سه میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی هزینه شده است.

وی افزود: اداره‌کل نوسازی چهارمحال و بختیاری، ۱۰ سالن ورزشی با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع در دست ساخت دارد که امید است تا پایان سال‌جاری تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

رهی سرانه آموزشی و ورزشی استان را حدود ۶.۲متر مربع اعلام و بیان کرد: متوسط سرانه کشوری، ۵/۲ است و باید این رقم به ۸.۲  برسد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *