اختصاص ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای پروژه‌های طرح متمرکز شهرهای دارای تنش آبی

اختصاص ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای پروژه‌های طرح متمرکز شهرهای دارای تنش آبی

ایسنا/اردبیل در نشست مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفای استان اردبیل با مدیران ارشد شرکت آبفای کشور، پروژه‌های طرح متمرکز شهرهای دارای تنش آبی و اعتبارات طرح‌های آبرسانی به مراکزجمعیتی استان بررسی و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار جدید تخصیص یافت.

عباس جنگی مرنی ۸ تیرماه در این جلسه ضمن تاکید بر ادامه همکاری مستمر و دوشادوش دو شرکت آب منطقه‌ای و آبفای استان اردبیل در تامین و توزیع آب بهداشتی و سالم شهرها و روستاهای سراسر استان، گفت: با حمایت‌های مالی و اعتباری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو، امسال گام‌های بزرگی در شروع پروژه‌های مختلف ارتقای کمی و کیفی در استان اردبیل برداشته شده و طرح‌های مطالعاتی که عمدتا از سال ۱۳۹۹ آغاز شده‌اند، اجرایی خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: مهمترین رسالت شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، تامین آب شرب استان و ارتقای کمی و کیفی آن و نیز به سرانجام رساندن طرح‌های آبرسانی مشگین‌شهر، اردبیل، خلخال، نمین، عنبران و انگوت است که برنامه‌های گسترده‌ای برای هر یک در سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.

وی با اشاره به وقوع خشکسالی و افزایش دما و کاهش بارش در حوضه‌های آبی مختلف استان اردبیل، از همکاری شرکت آب و فاضلاب کشور و استان در تلاش برای اتمام زون‌بندی شهر اردبیل و مساعدت در شروع پروژه ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شام اسبی قدردانی نمود و دو شرکت آب منطقه‌ای و آبفای استان را شرکت‌های خدمت‌رسان وزارت نیرو در حوزه آب به مردم شریف استان اردبیل دانست که علیرغم سختی‌ها و کمبود اعتبارات و منابع مالی، برای پایداری جریان آب شرب و تامین امنیت آبی شهرها و روستاهای استان کوشش می‌نمایند.

علیرضا نعمت سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از اهمیت اتمام زون‌بندی شهر اردبیل و لزوم آغاز پروژه تفکیک زون‌ها خبر داد و عنوان نمود: افزایش حجم مخازن و شروع عملیات اجرایی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شام اسبی جزو مهمترین پروژه‌های آب شرب استان است.

وی خواستار تکمیل خط انتقال آبگیرهای یامچی به تصفیه‌خانه و تامین اعتبار لازم برای تکمیل آبگیر مربوطه و تکمیل طرح‌های آبرسانی مشگین شهر، نمین، عنبران، خلخال و انگوت شد.

حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه از همکاری و تعامل بسیار مناسب دو شرکت آب منطقه‌ای و آبفای استان اردبیل به عنوان نقطه قوت استان اردبیل در خدمت صادقانه به مردم نام برد و خواستار ادامه جلسات تعاملی دو شرکت و ارسال صورتجلسات مربوطه به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *