آغاز طرح تشدید نظارت بر ناوگان مسافربری جاده ای استان کرمان

آغاز طرح تشدید نظارت بر ناوگان مسافربری جاده ای استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام تابستان و احتمال افزایش سفرهای جاده ای به وسیله ناوگان عمومی حمل و نقل، جاده ای اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری به ویژه در مبادی و مقاصد درون استانی طرح تشدید نظارت بر ناوگان جاده ای با همکاری پلیس راه شمال استان و انجمن صنفی شرکت های مسافربری از اوایل تیرماه در حال اجراست.

“سیدعلی حاج سیدعلیخانی” امروز ششم تیرماه با بیان این مطلب اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح تشدید ناوگان، نظارت بر عملکرد شرکت ها و موسسات حمل ونقل مسافر نیز تشدید خواهد شد و چنانچه از طرف رانندگان یا شرکت ها تخلفی صورت بگیرد، خاطیان در اسرع وقت به کمیسیون های فوق العاده ماده 11 و 12 معرفی خواهند شد.

وی افزود: برنامه ریزی در زمینه تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها و موسسات مسافربری با هماهنگی دفاتر نظارت پایانه مسافر انجام می شود و شرکت ها موظفند کلیه ناوگان خود را قبل از حرکت مورد بازدید فنی قرار داده و علاوه بر این، تجهیز تمامی اتوبوس ها و سواری کرایه های بین شهری به لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده الزامی است.

سیدعلیخانی تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که با توجه به افزایش بیماری کرونا در روزهای اخیر، حتی الامکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: توزیع غذای گرم در طول سفر ممنوع شده و تغذیه بایستی به صورت خشک و بسته بندی همراه با ماسک، دستکش یک بار مصرف و دستمال مرطوب میان مسافران توزیع شود.

وی یادآور شد: بهتر است مسافران اقلام بهداشتی شخصی خود را به همراه داشته باشند و چنانچه قصور یا کوتاهی از سوی رانندگان و شرکت های حمل و نقل مشاهده کردند، مراتب را از طریق سامانه پیامکی 10000341 اطلاع داده و یا به صورت حضوری به دفتر نظارت راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در طبقه همکف پایانه مسافربری آدینه شهر کرمان مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *