پلیس تایلند علیه معترضان به وضعیت کرونا از گاز اشک آور استفاده کرد

پلیس تایلند علیه معترضان به وضعیت کرونا از گاز اشک آور استفاده کرد

پلیس تایلند برای مقابله با معترضان و متفرق کردن آنها که علیه دولت به خیابان‌های بانکوک آمده بودند از گلوله پلاستیکی، آب پرفشار و گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراضات در تایلند با وجود ممنوعیت تجمع بیش از پنج نفر به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ برگزار شد و معترضان خواستار استعفای دولت پرایوت چان اوچا، نخست وزیر و تاکید بر قطع بودجه سلطنتی و ارتش در دوران پاندمی کرونا و واردات واکسن‌های کرونا شده‌اند که هنوز با وجود شدت گرفتن بیماری به تایلند وارد نشده‌اند.

این راهپیمایی در بانکوک، پایتخت در حالی برگزار شد که این کشور بالاترین آمار ابتلا را در یک روز، قریب به ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر تجربه کرد.

درحالیکه تعداد آمار ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری ویروسی شدت می‌گیرد و افراد بیشتر درگیر بحران اقتصادی ناشی از آن هستند، نارضایتی از دولت بابت رسیدگی به پاندمی کرونا افزایش یافته است.

منتقدان دولت تایلند بابت ناکامی در تضمین واکسن به شدت افزایش یافته است.

راهپیمایی روز یکشنبه به رهبری گروه معترض دانشجویی موسوم به “جوانان آزاد” برگزار شد که سال گذشته میلادی ده‌ها هزار تن را به خیابان‌ها کشاند.

معترضان روز یکشنبه در مقابل بنای یادبود دموکراسی بانکوک تجمع کرده و در میان آنها ماسک‌های N۹۵، دستکش، اسپری‌های الکل و بارانی توزیع شد و سپس آنها به سمت خانه دولت که دفاتر نخست وزیری در آن است، رفتند.

سازمان دهندگان این راهپیمایی همچنین اجساد ساختگی در کفن‌های سفیدرنگ را که نشان قربانیان کووید-۱۹ است، در دست داشتند و بعدا آنها را بالای تصویری از پرایوت چان اوچا درست در نزدیکی دفاتر نخست وزیری قرار دادند و به آتش کشیدند.

برخی از معترضان در اقدامی برای جلوگیری از گسترش بیماری، سوار بر خودرو یا موتورسیکلت بودند.

همچنین حدود ۱۵۰۰ پلیس ضد شورش به همراه ماشین‌های آب‌پاش در منطقه حضور داشتند. معاون سخنگوی پلیس ملی اذعان کرد که ماموران پس از چند مورد هشدار و اخطار از آب پرفشار، گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *