ورود دانشگاه های سمنان و شاهرود به فهرست دانشگاه های جوان برتر دنیا

ورود دانشگاه های سمنان و شاهرود به فهرست دانشگاه های جوان برتر دنیا

ایسنا/سمنان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۱ در جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ جهان قرار گرفت.

دکتر سیف‌الله سعدالدین با اعلام این‌ خبر اظهار کرد: در این رتبه‌بندی تعداد ۲۶ دانشگاه ایرانی در جمع ۴۷۵ دانشگاه برتر دنیا قرارگرفته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در سال ۲۰۲۰ تنها ۲۰ دانشگاه ایرانی در میان ۴۱۴ دانشگاه برتر جوان دنیا حضور داشتند، که این تعداد در سال ۲۰۲۱ از افزایش مطلوبی برخوردار است.

دکتر سعدالدین با بیان اینکه در این رتبه‌بندی ،دانشگاه‌های جوانی که قدمت آن‌ها کمتر از ۵۰ سال است ارزیابی شده اند اظهار کرد:  مأموریت‌های اصلی دانشگاه‌ها شامل آموزش، پژوهش، استنادها، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی شاخص های جدیدترین ارزیابی انجام شده است.

وی به رشد این دانشگاه در حوزه های مخلف علمی و پژوهشی در سال های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده نام دانشگاه سمنان در اکثر نظام های رتبه بندی جدید اعلام شده ملی و بین المللی به چشم می خورد .

همچنین دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی دانشگاه‌های جوان 2021 نظام رتبه بندی تایمز پنجاه پله صعود کرد.

دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی دانشگاه‌های جوان 2021 نظام رتبه بندی تایمز با پنجاه پله صعود نسبت به سال قبل جزو 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و رتبه 300-251 را کسب نمود.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد. این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *