نامه‌های فلسطین به سازمان ملل، شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی

نامه‌های فلسطین به سازمان ملل، شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی

نماینده دائم فلسطین سه پیام مشابه به دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص افزایش حملات خشونت‌بار و نژادپرستانه نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی علیه غیرنظامیان فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد، نیروهای رژیم اشغالگر طی سه ماه اخیر اقدام به تخریب ۷۲ ساختمان کردند که در نتیجه آن ۷۸ تن از جمله ۴۷ کودک و حدود ۱۵ زن آواره شدند و ۳۵۷ تن دیگر متحمل ضرر شدند.

وی افزود: دست کم ۲۱۸ خانواده فلسطینی وجود دارند که شامل ۹۷۰ تن است که از میان آنها ۴۲۴ تن کودک هستند که در حال حاضر با پرونده‌های تخلیه در دادگاه‌های اسرائیلی رو به رو هستند.

ریاض منصور در ادامه افزود، تنها در این هفته، رژیم صهیونیستی از برنامه‌هایی برای کمپین تخریب گسترده و صدور صدها دستور تخریب در سرتاسر کرانه باختری از جمله قدس شرقی به بهانه غیرقابل توجیه خود در خصوص ساخت و ساز غیرمجوز خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد، طبق گزارش سازمان غیردولتی «شکست دیوار سکوت»، این رژیم تقریباً ۹۹ درصد مجوزهای ساخت و ساز فلسطینی را در طول سال‌های گذشته رد کرده است.

منصور همچنین تأکید کرد، این سیاست‌های غیرقانونی و غیرانسانی بخشی از یک الگوی سیستماتیک و سیاسی از چندین دهه است که یک فضای اجباری بر شهروندان فلسطینی در نقض گسترده قوانین بین‌المللی بشردوستانه، قانون کیفری بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی تحمیل کرده که از جمله آن سیاست‌ها و تدابیری است که هدف از آن تغییر ویژگی و ساختار جمعیتی و وضعیت و جایگاه شهر قدس است.

وی ضمن اشاره به تشدید خشونت شهرک‌نشینان مسلح در سرتاسر کرانه باختری و گسترش رعب و وحشت و حمله به فلسطینیان تحت حمایت بی‌قید و شرط نیروهای رژیم اشغالگر، گفت، شهرک‌نشینان مسلح به ویژه در شهرک بیتا و اطراف آن در نزدیکی نابلس مستقر هستند و گروهی از شهرک‌نشینان افراطی در «لیهافا»، «لا فامیلیا»، «تدفیع الثمن» و «شبیه التلال» حضور دارند.

ریاض منصور عنوان کرد، احمد زاهر بنی شمسة، جوان فلسطینی ۱۶ ساله پس از تیراندازی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در بیتا به شهادت رسید.

وی در خصوص نوار غزه، ضمن اشاره به تداوم حملات هوایی رژیم اشغالگر به نوار غزه و نقض آتش بس، گفت، بمباران محله‌های بیت لاهیا و خانیونس، باعث شده است ضررهای گسترده‌ای به زیرساخت‌ها و مزارع وارد شود.

ریاض منصور بر اهمیت اتخاذ اقدامات ملموس برای اجرای تمامی تصمیمات خود و لزوم پایان یافتن معافیت اسرائیل از قوانینی که همگان باید به آن احترام بگذارند، تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به ابزارها و سازوکارهای قانونی مشخص در قوانین بین‌المللی برای تضمین بازخواست و عدالت، از شورای امنیت و جامعه جهانی خواست بدون تاخیر از این ابزار برای پایان دادن به ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین استفاده کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *