عرضه ۱۴۰۰ تن میوه شب عید در اردبیل

عرضه ۱۴۰۰ تن میوه شب عید در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از توزیع یک هزار و ۴۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید در اردبیل خبر داد.

رامین صادقی ۱۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برحسب رسالت سازمانی، در راستای تنظیم بازار و تعادل قیمتها به منظور افزایش رفاه عمومی در ایام پایان سال با بهره مندی از ظرفیتهای  زیرمجموعه سازمان و مکانیزمهای نظارتی سازمانهای اقتصادی مایحتاج عمومی و کالاهای ضروری استان  را تامین و در شبکههای صنفی در خدمت شهروندان قرارداده است.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات شورای نظارت با حضور اعضای جلسه و مدیران شبکههای تامین و توزیع و روسای سازمانهای صنفی، شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص تهیه و توزیع کالاهای منتخب و خاص ضروری از قبیل برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ و گوشت منجمد، پرتقال تامسون، سیب قرمز و… تدابیر مناسب و هماهنگ با مشارکت دستگاههای مذکور اتخاذ شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: عرضه کالاهای مصرفی و مورد نیاز و اشباع منطقی بازار  روند متعادل را در ایام پایان سال طی کرد و نوسانات قیمت نیز اغلب به صورت نامحسوس در حد انتظار مصرف کنندگان بوده است.
صادقی گفت: طرح خرید 500 تن سیب قرمز و 900 تن پرتقال و کیفیت بسیار خوب سیب قرمز با توزیع اقلام مختلف تنظیم بازار به صورت گسترده در سطح استان انجام شد و توزیع میوه و مرکبات از سوی دولت و ثابت نگهداشتن قیمت آن در خصوص مقدار جذب و توزیع کالاهای منتخب و اساسی در ایام پایان سال مناسب بود.
صادقی با تشریح عملکرد اجرای طرح نظارتی  ویژه پایان سال بیان کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین بازرسی از ۲۱ هزار و ۱۷۶ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام شد که این بازرسیها منجر به تشکیل 480 پرونده تخلفاتی و کشف 529 مورد تخلف شده که پرونده متخلفان پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسیهای کارشناسی به ارزش کل 41 میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی همچنین از انجام 107 مورد  گشت مشترک با ارگانهای ذیربط خبر داد و گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در راستای دریافت و پاسخگویی به هرگونه گزارش و شکایت واصله مردمی تعداد  510 مورد دریافت شکایات مردمی به صورت تلفنی، کتبی و حضوری از طریق سامانه ارتباطی 124 ثبت شده که در این راستا شاهد  تشکیل 125 فقره پرونده تخلف صنفی هستیم.
صادقی افزود: استفاده از ناظرین افتخاری به تعداد 129 نفربه مدت ۴۵ روز که موجب افزایش راندمان طرح نظارتی شد، از دیگر اقدامات سازمان در راستای نظارت بر بازار بود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *