“خوراکی‌ها” نرخ تورم کرمانشاه را بالا برده است

"خوراکی‌ها" نرخ تورم کرمانشاه را بالا برده است

ایسنا/کرمانشاه به گفته سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه قیمت اقلام خوراکی تاثیر مهمی در بالا بودن نرخ تورم استان در کشور دارد.

بهزاد باباخانی امروز(ششم تیر) در نشست شورای اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان، با بیان اینکه در بسیاری از کشورها دنیا موضوع  تورم وجود دارد، اظهارکرد: عوامل مختلفی همچون ساختار معیوب اقتصادی و تحریم ها  نقش مهمی در افزایش نرخ تورم کشور طی سالهای اخیر داشته اند.

وی تصریح  کرد: در اتمسفر متورمی که در کشور وجود دارد، برخی از استانها وضعیت خوبی ندارند که بیشتر آنها استانهای محروم و از جمله استانهای منطقه غرب کشور هستند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: کرمانشاه هم از استانهایی است که طی سالهای گذشته به مشکل مزمن تورم دچار شده و از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه طب این سالها در استان با تورم به شکل نوسانی روبرو بوده ایم، اظهار کرد:  بالا بودن میزان تورم در شاخص خوراکی‌ها، نقش مهمی در بالا بودن نرخ تورم استان و جایگاه ما در رتبه بندی کشوری دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین تفاوت هایی که در بحث نرخ تورم ما با دیگر استان ها وجود دارد، همین بالا بودن نرخ خوراکی ها است، برای مثال از لحاظ نرخ تورم خوراکی ها رتبه اول کشور و از لحاظ غیرخوراکی ها رتبه دوازدهم را داریم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: برای کنترل نرخ تورم خوراکی‌ها در استان راهکارهایی وجود دارد، از جمله اینکه نظارت بر خرده فروشی ها در سطح بازار باید جدی‌تر و به شکل هوشمندانه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بُعد مسافت  و هزینه نقل و انتقال از واحدهای تولید محصولات خوراکی تا استان نیز از دیگر عوامل بالا بودن نرخ تورم خوراکی ها در استان است، گفت: در این راستا ضروری به نظر می رسد که روی راه اندازی واحدهای تولیدی خوراکی های ضروری در استان برنامه ریزی داشته باشیم.

در این نشست سهراب دل انگیزان از کارشناسان اقتصادی استان نیز به تشریح چرایی بالا بودن نرخ تورم کشور و استان طی پنج دهه گذشته پرداخت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *