تصویب طرح حکمرانی استان مرکزی در هیات دولت/لابی سیاسی به لابی برنامه و فکر بدل شود

تصویب طرح حکمرانی استان مرکزی در هیات دولت/لابی سیاسی به لابی برنامه و فکر بدل شود

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: استانداری مرکزی را از یک سازمان اداری به یک سازمان کاملا جهادی تبدیل خواهیم کرد.

فرزاد مخلص‌الائمه دوشنبه ۲۴ آبانماه در نشستی با منتخبین استان مرکزی که مقارن با سالروز سفر مقام معظم رهبری به این استان صورت گرفت، اظهار کرد: طرح حکمرانی استان مرکزی در هیات دولت به تصویب رسیده است و از آن می‌توان به عنوان سندجامع استان برای توسعه و پیشرفت قلمداد کرد.

وی با تاکید بر حرکت جهادی برای جبران عقب ماندگی‌های استان به منظور کاهش حجم فزآینده نارضایتی در بین مردم گفت: با کار جهادی در سایه همدلی و هم افزایی می‌توان با جبران عقب ماندگی‌ها، افق‌های روشنی که شایسته ساکنین استان مرکزی است را ترسیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه استانداری مرکزی را از یک سازمان اداری به یک سازمان کاملا جهادی تبدیل خواهیم کرد، افزود: ادارات کل استان و شهرستان با تلاش جهادی و شبانه روزی و بدون وقفه حداقل برای یک مدت معین و در قالب برنامه میان مدت دغدغه نخبگان و مردم را برطرف کنند.

استاندار مرکزی افزود: برای تبدیل سازمان اداری به سازمان جهانی با قدرت بالا تمامی موانع ساختاری، فرآیندی و مدیریتی را به فضل الهی منهدم خواهیم کرد و در این مسیر از ظرفیت نخبگان و جوانان بهره خواهیم برد.

وی در خصوص بومی‌گزینی و نخبه‌گزینی نیز گفت: طبق دستور رئیس جمهور و سیاست دولت، بومی‌گزینی، جوان‌گزینی، نخبه گزینی در اولویت استان بوده و یک اصل است مگر اینکه با محدودیت و یا معذوریت هایی مواجه باشیم و برای سرعت گرفتن حرکت نیاز به همکاری دیگران خارج از این قالب باشد. از همه نیروهای دلسوز اعم از تشکل‌ها، نخبگان، سیاسیون، فعالان اجتماعی و آحاد مختلف مردم استان دعوت می‌کنیم تا دو قطبی‌ها و سه قطبی‌ها را به یک همدلی و انسجام تبدیل کنند تا سرعت عمل با واگرایی و تفرق و دستیابی به اهداف کاهش پیدا نکند.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه استان مرکزی با وجود نواقص و کاستی‌ها یک استان پرظرفیت است، اظهار کرد: براین اساس لابی سیاسی در استان مرکزی باید به لابی برنامه و فکر تبدیل شود و قابلیت اجرایی داشته باشد. آسیب‌ها و مشکلاتی که در استان وجود دارد عمدتا ریشه در برخی مسائل دارد.

وی با بیان اینکه بین مسئله و آسیب باید تفاوت قائل شد، افزود: عمده آسیب‌ها پیامد مسائلی است که اگر شناسایی دقیق نشوند آسیب‌ها ادامه خواهد داشت و اگر علت‌های ایجاد آسیب بررسی نشود قطعا انرژی که مصرف می‌شود به هدر رفته و نتیجه‌ای در برنخواهد داشت. تلاش خواهیم کرد با شناسایی آسیب‌ها راهکارها و سازوکار مناسب برای رفع آسیب‌ها و حل مسائل اتخاذ و عملیاتی شود.

استاندار مرکزی در ادامه گفت:  ۲۴ آبان ماه مصادف با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان مرکزی بهانه‌ای شد تا در نشستی با نخبگان این استان به شناسایی نواقص و کج کارکردی‌ها پرداخته و در سایه همدلی در مسیر پیشرفت با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در گذشته، عمده مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان مرکزی اجرایی شده است و احیانا اگر مواردی باقیمانده است، متعهد به اجرای آن با کیفیت مناسب و لازم هستیم.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *