با طولانی شدن عوارض تزریق واکسن کرونا به پزشک مراجعه کنید

با طولانی شدن عوارض تزریق واکسن کرونا به پزشک مراجعه کنید

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در صورت طولانی شدن عوارض واکسن به پزشک مراجعه کنند.

پرویز قزلباش ظهر امروز (ششم تیرماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: اکنون روند بیماران سرپایی رو به افزایش بوده و طی هفته اخیر روند نزولی بیماران بستری متوقف و ثابت شده است.

وی با بیان اینکه زمانی که موج جدید بیماری کرونا در کشور آغاز می‌شود، هیچ شهری از شر این موج در امان نیست، افزود: احتمال درگیری پیک پنجم بیماری کرونا در استان زنجان وجود دارد که ویروس غالب در این پیک، ویروس جهش‌یافته انگلیسی و هندی است.

این مسئول با بیان اینکه امید است با همکاری مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موج پنجم کرونا اتفاق نیفتد، تصریح کرد: در صورت شیوع پیک پنجم بیماری کرونا، در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اقداماتی بتوانیم موج بیماری را مدیریت کرده و دامنه این بیماری را کمتر کنیم و رفاه و امکانات درمانی بیشتری در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با علائم شایع پس از تزریق واکسن کرونا گفت: تب، لرز، درد محل تزریق، متورم شدن ناحیه تزریق و قرمز شدن آن، از جمله علائم عمومی و شایع تزریق واکسن کرونا بوده و نیازمند انجام اقدامات خاصی توسط دریافت‌کنندگان واکسن نیست و افراد هیچ تغییری از لحاظ تغذیه و سبک زندگی ایجاد نکنند.

قزلباش با اشاره به اینکه دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در صورت داشتن علائم التهابی، داروهای ضدالتهابی مانند استامینوفن ‌مصرف کنند، خاطرنشان کرد: در صورت طولانی شدن عوارض ناشی از واکسن کرونا به پزشک مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *