از “واگذاری صوری سالن‌های ورزشی به افراد خاص” تا “مراجعه طلبکاران به مراجع قضایی”

از "واگذاری صوری سالن‌های ورزشی به افراد خاص" تا "مراجعه طلبکاران به مراجع قضایی"

ایسنا/مازندران دوازدهمین جلسه شورای شهر ساری عصر دوشنبه برگزار شد و همانند جلسات قبلی، با حواشی جالب و البته قابل تاملی همراه بود، جلسه‌ای که نشان دهنده وجود اختلاف میان اعضای هیئت رئیسه همانند گذشته بود.

بدهی شهرداری ساری ۸۰۰ میلیارد تومان است

سبحان بخشی نایب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بعد از سال ۹۷ که شهردار وقت به تهران عزیمت کرد ۲۰۰ میلیارد تومان وجه نقد در شهرداری وجود داشت که قرار شد برای پروژه های عمرانی هزینه شود، با توجه به انتخاب دو سرپرست و دو شهردار متاسفانه هیچ پروژه عمرانی و اتفاق خاصی در شهر ساری رخ نداد، اظهار کرد: در سه سال اخیر بدهی شهرداری ساری روز به روز بیشتر شد که جز چند پروره کوچک همچون اصلاح هندسی، سکوی موقت تخلیه زباله و بازپیرایی میدان ساعت هیچ پروژه دیگری صورت نپذیرفت.

وی تصریح کرد: بدهی های گذشته شهرداری ساری عددی نیست که روند فعالیت شهرداری را متوقف کند و دلیلی بر توقف توسعه شهر ساری نمی شود بنابراین با توجه به زیرساخت هایی که در ساری وجود دارد مشکلی پیرامون درآمد پایدار در شهر ساری وجود ندارد و در مناطق شهرداری ساری و ارزش افزوده پارک ملل ماهیانه ۴۰ میلیارد تومان درآمدزایی صورت می گیرد اما متاسفانه در ۳ سال اخیر هیچ زمینه ای برای ایجاد درآمد پایدار صورت نگرفته است.

نایب رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: بر اساس ملاحظات موجود انتخاب شهردار ساری که شهردار همه مردم است براساس برنامه نبود، هرچند به شهردار ساری احترام می‌گذاریم اما عجله در انتخاب شهردار ساری موجب شد، نتوانیم برنامه‌ای از وی بگیریم و بعنوان یک عضو باید اعلام‌ کنم مردم از عملکرد شورا و شهرداری راضی نیستند و امیدوارم در جلسات آتی تصمیمات جدی گرفته شود.

ساماندهی پرسنل دغدغه اصلی مان است

در ادامه پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه طی روزهای اخیر بیست و چهارمین استاندار مازندران منصوب و معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم آغاز بکار تیم جدید مدیریتی فصل تازه ای از سازندگی و حرکت رو به جلو را در استان رقم بزند و ساری به عنوان مرکز و پیشانی استان مازندران در کانون برنامه های توسعه قرار گیرد، بنابراین شورای شهر ساری به نوبه خود برای اجرا و عملی شدن سیاست های نماینده عالی دولت در استان آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

رئیس شورای شهر ساری گفت: انتخاب شهردار ساری بر اساس هیچ ملاحظاتی نبوده است و برمبنای تشخیص خودمان انتخاب کردیم و کسی به ما برای انتخاب شهردار ساری توصیه نکرده است، بنابراین توقع انتظار مان این است که شهرداری کارهای بزرگی انجام دهد.

وی افزود: شهرداران سابق به اندازه خودشان کار و تلاش کردند که قابل تقدیر و تشکر است، هرچند تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری ساری طی سالهای اخیر وجود دارد و به همین میزان طلبکاری به مراجع قضایی ارسال شده و از این که عنوان شود شهرداری ساری بدهی ندارد موضوعی غیر واقعی است.

شعبانی افزود: شورای شهر به عنوان نهاد نظارتی مدیون مردم و نظام است، به عنوان نماینده مردم با هیچ کس ملاحظه و رودربایستی نداریم اما باید به این نکته نیز توجه شود که امروز شهرداری ساری با بحران نیروی مازاد مواجه است.

بدهی شهرداری ساری ۱۵۰۰ میلیارد تومان است 

حسین یوسفی عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه هیچ ملاحظه ای در انتخاب شهردار ساری نداشتم و تصمیماتی که در صحن شورای شهر میگیرم ملاحظاتی نسبت به هیچ شخصی ندارم، خاطرنشان کرد: نارضایتی مردم نسبت به شهرداری مرتبط با عملکرد شورای شهر است چرا که شهردار را اعضای شورای شهر انتخاب کردند، بنابراین، باید به مردم پاسخگو باشیم و به دور از خواسته های شخصی نیازهای مردم و مانع زدایی هایی که در شهر وجود دارد در صحن شورای شهر بررسی و با اقدام جهادی و جانشین سازی ضوابط بجای روابط بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

وی افزود: منکر خدمات مدیران گذشته در شهرداری ساری نیستیم اما  ای کاش از قراردادهایی صحبت می‌شد که سالن های ورزشی که سرمایه مردم شهر است با زیر قیمت واقعی در اختیار افراد خاص قرار گرفت، بطوریکه تا سال ۱۴۰۵ در اختیار این افراد خواهد بود و کسی از این گونه تخلفات طی سال های اخیر در شهرداری ساری سخن نمی گوید.

بدهی شهرداری با توجه به اسناد موجود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: فروش غیرقانونی مغازه‌های ابن شهر آشوب، امامزاده عباس و پرداخت جریمه به مالکین این مغازه ها توسط شهرداری از دیگر اتفاقاتی بوده است که تاوان این اقدامات را در حال حاضر شهرداری ساری می پردازد که می بایست از آنها سخن به زبان آورده شود.

یوسفی ادامه داد: بدهی شهرداری ساری در حال حاضر با اسناد موجود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که بدهی بدون سند هم این میزان را نشان می‌دهد.

تحول مدیریتی و جوان گرایی

علی عاشقان عضو دیگر شورای ششم شهر ساری به تحول مدیریتی در شهرداری و سازمان‌های تابعه اشاره کرد و گفت: لازم است به جای استفاده از نیروهای پیشکسوت از ظرفیت جوانان استفاده شود تا به تاکیدات رهبری جامه عمل پوشانده شود.

وی با بیان اینکه صنعت فرهنگی در المان‌های شهری می‌تواند خلاق و نوآور باشد، افزود: صنعت فرهنگی هم کارآفرین است و هم در سرانه فضای سبز می‌تواند موجبات درآمد زایی را فراهم کند.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *