اتحادیه اروپا در آزمایش قوانین جدید فناوری، فشار بر TikTok و Meta، تحقیقاتی را در مورد X باز می کند

Illustration shows Twitter's new logo

به گزارش رستگار نیوز و به نقل از رویترز بروکسل/دالاس، 13 اکتبر (رویترز) – تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه پس از توبیخ پلتفرم رسانه های اجتماعی، TikTok و Meta به دلیل اینکه به اندازه کافی برای مقابله با آن اقدام نکرده اند، تحقیقاتی را در مورد ایلان ماسک X، اولین مورد تحت قوانین جدید فناوری اتحادیه اروپا آغاز کرد. انتشار اطلاعات نادرست پس از حمله حماس به اسرائیل.

محققان رسانه‌های اجتماعی به رویترز گفتند که هر سه پلتفرم شاهد موجی از محتوای نادرست در مورد درگیری اسرائیل و حماس بوده‌اند و به نظر می‌رسد اطلاعات نادرست در X شایع‌تر است.

این اقدام برتون فشار بر TikTok و Meta را برای حذف محتوای غیرقانونی و مضر از پلتفرم‌های خود به منظور مطابقت با قانون خدمات دیجیتال (DSA) افزایش می‌دهد.

DSA که در نوامبر سال گذشته اجرایی شد، پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ و موتورهای جستجو را مجبور می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و خطرات امنیت عمومی و محافظت از خدمات خود در برابر تکنیک‌های دستکاری، اقدامات بیشتری انجام دهند.

لیندا یاکارینو، مدیر عامل X روز پنجشنبه گفت این پلتفرم در پاسخ به نامه ای از برتون، صدها حساب کاربری وابسته به حماس را حذف کرده و اقداماتی را برای حذف یا برچسب زدن ده ها هزار قطعه محتوا از زمان حمله انجام داده است.

برتون در پستی در X گفت: «ما یک درخواست رسمی برای اطلاعات به @X ارسال کردیم، اولین گام در تحقیقات خود برای تعیین انطباق با DSA».

X از اظهار نظر خودداری کرد.

ماسک روز جمعه در پستی در X EU گفت پس از درخواست تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در X، که قبلاً توییتر نامیده می شد، هیچ نمونه ای از اطلاعات نادرست ارائه نکرده است.

به گفته محققان، اقدام ماسک برای قطع دسترسی رایگان دانشگاهی به ابزار داده در اوایل سال جاری، ردیابی کلمات کلیدی و هشتگ‌ها را چالش‌برانگیزتر می‌کند و محققان را مجبور می‌کند به صورت دستی محتوا را برای ردیابی اطلاعات نادرست غربال کنند.

ماسک از زمان تصاحب توییتر، نیروی کار خود را از 7500 کارمند به 1500 نفر کاهش داده است تا هزینه‌ها را کاهش دهد، از جمله بسیاری از کسانی که روی تعدیل محتوا، شناسایی و حذف کمپین‌های تبلیغاتی هماهنگ و تهیه محتوای قابل اعتماد کار می‌کنند.

X همچنین دو رئیس اعتماد و ایمنی و یک رئیس ایمنی برند را از دست داده است که برای جلوگیری از نمایش تبلیغات در کنار محتوای مضر تلاش می کردند. این شرکت در صورت محکوم شدن به نقض DSA با جریمه هایی تا 6 درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه می شود.

این مرد فرانسوی اوایل پنجشنبه به مدیر عامل TikTok به Shou Zi Chew 24 ساعت فرصت داد تا تلاش‌ها برای حذف محتوای غیرقانونی و مضر از برنامه ویدیوی کوتاه را افزایش دهد.

هشدار برتون در نامه‌ای به Chew که اولین بار توسط رویترز مشاهده شد، پس از نامه‌های مشابه به X، که قبلا توییتر، مالک ماسک و مارک زاکربرگ متا پلتفرمز بود، در اوایل این هفته انجام شد. برتون متعاقباً این نامه را در پلتفرم رسانه اجتماعی Bluesky منتشر کرد.

برتون در نامه ای به TikTok، متعلق به شرکت چینی ByteDance، گفت که نشانه هایی دارد که نشان می دهد از آن برای انتشار محتوای غیرقانونی و اطلاعات نادرست در اتحادیه اروپا پس از حملات حماس استفاده می شود.

او گفت: «با توجه به اینکه پلتفرم شما به طور گسترده توسط کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود، شما موظف هستید که از آنها در برابر محتوای خشونت‌آمیز که گروگان‌گیری و سایر ویدیوهای گرافیکی را به تصویر می‌کشد که طبق گزارش‌ها به طور گسترده در پلتفرم شما بدون تدابیر حفاظتی در حال پخش است، محافظت کنید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *