آماده باش علوم پزشکی شیراز بعد از وقوع زلزله در خشت

آماده باش علوم پزشکی شیراز بعد از وقوع زلزله در خشت

ایسنا/فارس در پی وقوع زلزله عصر امروز در خشت فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستورات لازم را برای آماده باش واحدها و خدمات رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.

مهرزاد لطفی شامگاه یکشنبه ۲۷ تیرماه به خبرنگاران گفت: از نخستین لحظات وقوع این حادثه، دستورات لازم را برای انجام هماهنگی در راستای پایش وضعیت منطقه و کمک رسانی صادر کرده و بر آماده باش مجموعه دانشگاه تاکید کرد.

او ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران از همان لحظات اولیه این حادثه پس از گزارش اتاق مدیریت بحران دانشگاه، افزود: در همین راستا کمیته‌های مرتبط نیز در حال پایش منطقه بوده و با اعلام مرکز EOC، بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده باش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ارتباط فعال EOC با اورژانس بیمارستان‌ها و حوزه بهداشت برای ارزیابی و اطلاع رسانی آخرین وضعیت ادامه داد: از سوی مرکز MCMCدانشگاه به بیمارستان‌های کازرون، کوهچنار، ممسنی و شیراز اعلام آماده باش شده و سه دستگاه آمبولانس نیز از پایگاه‌های نزدیک محل حادثه برای ارزیابی به محل اعزام شده‌اند.

لطفی همچنین از آمادگی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس برای اعزام در صورت خسارت احتمالی خبر داد و گفت: تیم‌های واکنش سریع نیز آماده خدمت رسانی به مصدومان و آسیبب دیدگان احتمالی این زلزله هستند.

او اظهار کرد: ارزیابی از طریق حوزه بهداشت شامل بهورزان و مراکز بهداشتی در شهرستان‌های کازرون، ممسنی کوهچنار انجام شد که تاکنون خساراتی گزارش داده نشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *