آغاز عملیات احداث فضای سبز و نهال کاری پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر سنندج

آغاز عملیات احداث فضای سبز و نهال کاری پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر سنندج

ایسنا/کردستان رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث ۳ هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر خبر داد.

آسوز شعبانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عملیات احداث باغ ایرانی با هدف ایجاد فضایی فرهنگی، هنری، تفریحی با طراحی زیبا و چشم نواز به عنوان نشانه ای از فرهنگ، تاریخ و معماری اصیل ایرانی در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: باغ ایرانی سال گذشته در زمینی به مساحت ۲ هکتار و در جوار پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در راستای توسعه سرانه فضای سبز احداث شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، از آغاز عملیات احداث ۳ هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر خبر داد و گفت: برای استفاده از طراحی کاشت خاص باغ ایرانی درختانی از جمله چنار و سرو شیراز به صورت ردیف کاری با حفظ فاصله کاشت و به صورت متوالی کاشت می شود.

وی اضافه کرد: استفاده از درختان سایه انداز چون بید مجنون، استفاده از درختچه های گلدار برای ایجاد رنگ در فصول مختلف از جمله بداغ، توری، نسترن سفید به منظور افزایش زیبایی و شادابی محوطه پارک نیز در همین راستا انجام می شود.

شعبانی تصریح کرد: برای پوشش دهی و زیبایی هرچه بیشتر دیوارهای باغ از پیچ هایی همچون پیچ امین الدوله، پیچ اناری، پیچ گلیسین و آبشار طلایی استفاده می شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *